PKP Cargo donosi do prokuratury

DI
opublikowano: 18-09-2014, 08:05

PKP Cargo ustaliło, że sprzedawane przez niego na złom lokomotywy mogły być potem używane przez konkurencję. Zysk osób zaangażowanych w powyższy proceder może sięgać wielu milionów złotych, informuje spółka.

Zobacz więcej

Grzegorz Kawecki

Sprawa dotyczy lokomotyw PKP Cargo sprzedanych na złom w latach 2010-2013. Spółka złożyła już zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa. Prokuratura zajmie się ustaleniem m.in. faktycznej liczby zezłomowanych lokomotyw, które odbudowano i dopuszczono do ruchu. 

- Proceder przywracania do eksploatacji przeznaczonych na złom lokomotyw jest wielowymiarowy. Z jednej strony lokomotywy przeznaczone na złom służą innym niż PKP CARGO przewoźnikom kolejowym, z drugiej zaś - ze względu na swój stan – stanowią z dużym prawdopodobieństwem zagrożenie dla ruchu kolejowego. Ciągle nie znamy skali tego procederu, dlatego niezwłocznie po wykryciu wszelkich nieprawidłowości oddajemy sprawę w ręce organów ścigania – mówi Adam Purwin, prezes PKP Cargo.

Sprzedając zewnętrznym firmom specjalizującym się w złomowaniu ciężkiego sprzętu stare, przeznaczone na złom lokomotywy spółka zastrzegła, że same wraki lokomotyw, jak również ich części nie mogą być przedmiotem ponownej eksploatacji. W latach 2010-2013 w ten sposób zostało zezłomowanych kilkaset lokomotyw. Niewykluczone, że wiele z nich trafiło do ponownej eksploatacji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / PKP Cargo donosi do prokuratury