Polisy zdrowotne coraz popularniejsze

opublikowano: 08-04-2019, 22:00

2,6 mln Polaków korzystało na koniec zeszłego roku z prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego — wynika z danych Polskiej Izby Ubezpieczeniowej (PIU).

To o 23 proc. więcej niż rok wcześniej. Zdaniem Xeni Kruszewskiej z Saltus Ubezpieczenia, rosnąca nieustannie od kilku lat popularność ubezpieczeń zdrowotnych świadczy o tym, że Polacy, po pierwsze, dostrzegają nieefektywność publicznej służby zdrowia, a po drugie, postrzegają polisy jako skuteczne rozwiązanie, pozwalające sprawnie uzyskać pomoc medyczną w ramach prywatnych świadczeń.

— Coraz więcej pracodawców zaczyna patrzeć na grupowe ubezpieczenia zdrowotne nie tylko przez pryzmat korzyści pozapłacowych, pozwalających na przyciągnięcie pracowników lub utrzymanie zatrudnienia. Współpracę z ubezpieczycielem postrzegają jako sposób na minimalizację absencji chorobowej, co ma wymierne przełożenie na finanse firmy — mówi Xena Kruszewskia, dyrektor działu ubezpieczeń zdrowotnych w Saltus Ubezpieczenia.

821,1

mln zł Tyle wydali Polacy na prywatne ubezpieczenie zdrowotne w 2018 r.

68

proc. Taki odsetek właścicieli małych firm nie oferuje swoim pracownikom dodatkowego ubezpieczenia zdrowotnego — wynika z badania przeprowadzonego przez Centrum Badań Marketingowych Indicator.

3650b480-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Ubezpieczeniowe wieści
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
Ubezpieczeniowe wieści
autor: Karolina Wysota
Wysyłany co dwa tygodnie
Karolina Wysota
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy