Pewnego dnia Łukasz Klab, założyciel i prezes Animalhotels, zauważył, że wiele hoteli dla zwierząt nie spełnia podstawowych oczekiwań właścicieli czworonogów. Surowe wnętrza czy klatki to miejsca, które trudno uznać za przyjazne zwierzętom. Tak zrodził się pomysł na Animalhotels, platformę, na której do tej pory zarejestrowało się ok. 16 tys. opiekunów zwierząt i prawie 50 tys. właścicieli.
– Od początku ubiegłego roku urośliśmy sześciokrotnie. Testowo weszliśmy też na rynek brytyjski, gdzie udało nam się pozyskać 500 użytkowników. Teraz uruchamiamy naszą aplikację w ponad 150 krajach – mówi Łukasz Klab.
Nowe rynki to m.in. Stany Zjednoczone, Niemcy, Kanada, Francja, Australia, Hiszpania czy Holandia. Spółka nie dąży do podbicia wszystkich państw od razu, ponieważ na to potrzebny jest ogromny kapitał na promocję. Koncentruje się na testowaniu potencjału i obserwacji, gdzie naturalnie pojawia się zainteresowanie. Dopiero później będzie myśleć o skalowaniu w wybranych państwach.
Model biznesowy platformy oparty jest na prowizji. Opiekun sam ustala stawkę za dzień opieki, a Animalhotels dolicza do niej 20 proc. jako prowizję. Całość transakcji odbywa się przez aplikację. Klient płaci z góry, a pieniądze trafiają do opiekuna dopiero po zakończeniu usługi. To gwarantuje bezpieczeństwo obu stronom.
W minionym roku łączna wartość rezerwacji dokonanych za pośrednictwem platformy wyniosła milion złotych, przy średniej wartości rezerwacji na poziomie 280 zł.
– W tym roku widzimy wyraźny wzrost liczby użytkowników i wolumenu transakcji – zaznacza Łukasz Klab.
Do tej pory Animalhotels pozyskał 2 mln zł od 14 aniołów biznesu. Obecnie organizuje rundę pomostową skierowaną głównie do dotychczasowych inwestorów, a kolejna większa runda finansowa planowana jest na przełomie roku. To właśnie ten kapitał ma pomóc w dalszym umiędzynarodowieniu platformy.
- Marketplace’y należą do najbardziej wymagających modeli biznesowych. Mamy tu dwóch klientów: z jednej strony opiekunów, z drugiej – właścicieli zwierząt. I trzeba zadbać o potrzeby obu grup – tłumaczy twórca Animalhotels.
W rozwoju platformy, jako doradca, ma pomóc Lech Kaniuk, przedsiębiorca i anioł biznesu związany ze środowiskiem startupowym od wielu lat. Kaniuk doskonale zna specyfikę platform e-commerce. Wcześniej współtworzył takie projekty jak Pizza Portal i iTaxi, a teraz związany jest z branżą budowlaną jako współwłaściciel i prezes Sunroof. Przedsiębiorca ma wesprzeć Animalhotels w rozwoju, internacjonalizacji oraz tworzeniu globalnej marki w sektorze opieki nad zwierzętami.