Czytasz dzięki

Polski anioł stróż czuwa nad Doliną Krzemową

opublikowano: 29-07-2019, 22:00

Menedżer z rynku PE wypuścił na amerykański rynek aplikację prozdrowotną bazującą na testach genetycznych. Szuka klientów i inwestorów.

Cezary Pietrasik, przez wiele lat dyrektor na Europę Środkowo-Wschodnią w londyńskim biurze funduszu private equity Warburg Pincus, wcześniej związany z Mid Europa Partners oraz JPMorgan w Wielkiej Brytanii, porzucił korporacyjny tygiel, by otworzyć nowy rozdział w swojej zawodowej karierze. Przeniósł się do San Francisco, gdzie założył własny biznes technologiczny.

Cezary Pietrasik, właściciel Healthdomu, zapewnia, że jego aplikacja wyróżnia się spośród rozwiązań dostępnych na rynku zindywidualizowanym podejściem do ochrony zdrowia. Promuje profilaktykę, która bazuje na badaniach genetycznych.
Zobacz więcej

Z testem DNA:

Cezary Pietrasik, właściciel Healthdomu, zapewnia, że jego aplikacja wyróżnia się spośród rozwiązań dostępnych na rynku zindywidualizowanym podejściem do ochrony zdrowia. Promuje profilaktykę, która bazuje na badaniach genetycznych.

W Dolinie Krzemowej zadebiutował z aplikacją mobilną Healthdom. Proponuje cyfrowy system profilaktyki zdrowotnej połączony z konsumenckimi testami DNA. Korzysta z badań obejmujących 59 genów i 11 tys. mutacji genetycznych. Ich wyniki w automatyczny sposób łączy z danymi demograficznymi i behawioralnymi użytkownika. Na tej podstawie aplikacja tworzy spersonalizowany profil użytkownika i wyczula go na zwiększone ryzyko zachorowania na konkretne choroby oraz rekomenduje regularne wykonywanie badań.

Dla przykładu: jeśli w rodzinie użytkownika pojawiły się przypadki zachorowania na raka jelita grubego, aplikacja zaleci mu wykonanie kolonoskopii w wieku 40 lat, a nie po 50 roku życia i powtarzanie badania co 5, a nie co 10 lat, jak się zaleca osobom bez genetycznych obciążeń. Zwiększy to szansę na wczesne wykrycie nowotworu i podniesie skuteczność walki z chorobą. Aplikacja zadziała podobnie w przypadku genówBRCA1 i BRCA2, których mutacja prowadzi do rozwoju raka piersi lub jajnika.

System zaalarmuje użytkownika także, gdy — na podstawie danych ze smartfonu lub urządzeń Fitbit, z którymi już jest zintegrowany — zauważy jego małą aktywność fizyczną, która może wzmagać rozwój np. cukrzycy lub nadciśnienia. Zarekomenduje wówczas kontrolę ciśnienia i pomiar cukru we krwi. Algorytmy Healthdom bazują zarówno na zaleceniach największych światowych organizacjizdrowia, jak również najnowszych dostępnych analizach. Platforma była testowana od listopada 2018 r. W sumie przez półtora roku pracował nad nią interdyscyplinarny zespół naukowców, lekarzy, specjalistów w zakresie IT oraz menedżerów biznesu.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Mawiamy, że Healthdom jest „aniołem stróżem”. To aplikacja mobilna na smartfony, więc użytkownik ma ją zawsze przy sobie — zaznacza Cezary Pietrasik.

Ujawnia, że rozwiązanie było częściowo finansowane z jego własnych zasobów, resztę dołożyło trzech aniołów biznesu. Prowadzi teraz rozmowy z kolejnymi inwestorami i funduszami. Kapitału potrzebuje m.in. na bieżące działania operacyjne firmy, integrację systemu z kolejnymi „inteligentnymi” urządzeniami, dołączenie segmentu telemedycznego, promocję produktu w Stanach Zjednoczonych i ekspansję na rynek europejski. Cezary Pietrasik do swojego rozwiązania będzie próbował przekonać także klientów korporacyjnych, w tym duże firmy ubezpieczeniowe, które mogłyby wzbogacić o Healthdom własną ofertę np. polis na życie, a także pracodawców chętnych dołączyć aplikację do pracowniczych pakietów zdrowotnych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane