Polskie miasta coraz lepiej prezentują się w Internecie

Mariusz Zielke
15-12-2000, 00:00

Polskie miasta coraz lepiej prezentują się w Internecie

Do niedawna brzydkie, słabo rozbudowane i mało funkcjonalne prezentacje polskich miast w Internecie nie zachęcały do odwiedzin. Coraz częściej jednak za ich tworzenie biorą się profesjonaliści. W efekcie kilka serwisów może służyć solidną informacją podaną w atrakcyjny sposób.

Największe polskie miasta mają już własne serwisy www, prezentujące lokalne atrakcje i służące pomocą turystom oraz biznesmenom. Część z nich utrzymują urzędy miejskie, inne tworzą firmy prywatne. Kilka prezentuje się już naprawdę dobrze. Coraz więcej stron przypomina wyglądem i funkcjonalnością portale komercyjne, ma rozbudowaną bazę danych, ciekawszą szatę graficzną i wiele walorów użytkowych.

Rozkład jazdy i kina

Jednym z ciekawszych miejskich portali jest Trójmiejski Serwis Informacyjny www.trojmiasto.pl, tworzony przez firmę InterWeb. Według operatora serwisu, najpopularniejszymi jego częściami są: aktualne wydarzenia, rozkład jazdy SKM oraz repertuar kinowy. Inne działy portalu to katalog firm i instytucji, aktualne wydarzenia i imprezy kulturalne, spis lokali, hoteli i miejsc noclegowych oraz mapa Trójmiasta.

Na stronie jest także przewodnik oraz opisy interesujących obiektów w Trójmieście. Stronę główną podzielono na trzy części. Najważniejszą zajmuje serwis Fakty i Opinie, prezentujący tematy dotyczące regionu. Serwis umożliwia wyszukiwanie obiektów i imprez w bazie danych oraz za pomocą kalendarza wydarzeń. Na serwerze umieszczono linki do innych stron związanych z tematyką Trójmiasta.

Serwis jest nastawiony głównie na młodych ludzi. Przydałoby się trochę informacji biznesowych oraz współpraca z urzędami miejskimi i prezentacja np. przetargów czy inwestycji. Ponadto wejście do mapy miasta powinno zostać bardziej wyeksponowane. Autorzy serwisu twierdzą, że dziennie ich strony notują od 1 do 4 tys. odsłon.

Więcej biznesu

Dobrze prezentuje się także portal miejski Bydgoszczy, stworzony przez SprintNet. O ile w serwisie trójmiejskim informacji dedykowanych przedsiębiorcom było niewiele, o tyle tutaj można znaleźć dość rozbudowany dział biznesu.

Część biznesową ma również serwis www.krakow.pl. Zawiera działy Giełda Pracy, Informacje o Inwestycjach, Sprzedaż Mieszkań i Przetargi na Najem Lokali. W porównaniu z innymi serwisami jest on jednak dość skromny. Brakuje mu np. bazy firm i instytucji działających na terenie miasta.

Lepiej jest w serwisie www.torun.com.pl przygotowanym przez firmę CenterNet (witryna torun.pl zawiera jedynie skromną stroniczkę z opisem miasta), jednakże serwis w wielu przypadkach ogranicza się do prezentacji swojej bazy, nie budując innych treści. Nie brakuje ich za to w szczecińskim serwisie samorządowym www.szczecin.pl, który jednak nie prezentuje prywatnej przedsiębiorczości w regionie. Wszystkim tym stronom mogą pozazdrościć twórcy serwisu www.warszawa.pl, którego nie modernizowano chyba od kilku lat.

Mariusz Zielke

m.zielke@pb.pl

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Zielke

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

/ Polskie miasta coraz lepiej prezentują się w Internecie