Według nieoficjalnych informacji, dostawcy otrzymali wiadomość o ponad dwukrotnie dłuższym niż zwykle czasie realizacji zamówień. W tej chwili mogą oni czekać na swoje produkty nawet 60 tygodni.

Pandemia koronawirusa spotęgowała popyt na najlepszej jakości domowy sprzęt szerokopasmowy. “Przerwany łańcuch dostaw stał się poważnym problemem dla operatorów", powiedział Karsten Gewecke, szef europejskiego biznesu regionalnego w Zyxel Communications.
“Żadnemu dostawcy usług szerokopasmowych nie zabrakło jeszcze routerów, aczkolwiek to wciąż może się wydarzyć“ - dodał Gawecke.
Jak się okazuje, problemy nie dotykają jedynie produkcji sprzętu. W zeszłym tygodniu transport z routerami Zyxel przepływał przez Kanał Sueski. Napotkał wówczas na wyraźne opóźnienia spowodowane zablokowaniem szlaku przez kontenerowiec Ever Given.