Prostota użytkowania kontra bezpieczeństwo. Jakie są największe wyzwania w płatnościach mobilnych?

Justyna SmolińskaJustyna Smolińska
opublikowano: 2025-11-07 10:27

Jakie miejsce zajmuje Samsung Wallet w strategii płatności i usług mobilnych w Europie? Jakie czynniki decydują o tym, że użytkownik wraca do danej aplikacji? Jak łączyć prostotę i intuicyjność z koniecznością zachowania najwyższego poziomu bezpieczeństwa? Czy możemy mówić, że płatności stają się „niewidzialne”? Co to oznacza dla projektowania doświadczeń użytkownika? Co jest największym wyzwaniem jeśli chodzi o kwestie innowacji w płatnościach? Na te pytania podczas Future Finance Summit 2025 odpowiada Kamil Bąk, Principal Program Manager, Samsung Wallet Europe.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Samsung rozwija usługę Samsung Wallet z myślą o użytkownikach w Europie, koncentrując się na ekspansji geograficznej i funkcjonalnej. Jak podkreśla Kamil Bąk, Principal Program Manager w Samsung Wallet Europe, kluczowe znaczenie ma intuicyjność i prostota obsługi.

- User experience jest podstawą tego, żeby przekonać użytkownika do danej usługi. Nasz Wallet został zaprojektowany tak, aby umożliwiał jak najłatwiejszy interfejs — wystarczy jeden gest, by wyciągnąć kartę i potwierdzić płatność biometrycznie – mówi Bąk.

Za prostotą kryje się jednak zaawansowana technologia. Architektura usługi opiera się na sprzętowych zabezpieczeniach urządzeń Samsunga, co pozwala na zachowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa.

- Jako producent sprzętu i oprogramowania możemy zaoferować unikalne połączenie – intuicyjność i maksymalne bezpieczeństwo. Użytkownik zawsze świadomie potwierdza płatność, ale proces jest na tyle naturalny, że nie stanowi obciążenia – dodaje przedstawiciel Samsunga.

Firma planuje dalszy rozwój portfela poprzez dodawanie tzw. value added services, które zwiększają lojalność użytkowników. Kolejnym krokiem ma być włączenie cyfrowej tożsamości (digital identity) do portfela, co umożliwi m.in. potwierdzanie wieku lub tożsamości bez ujawniania danych osobowych. To naturalny etap ewolucji mobilnych płatności – od prostego narzędzia do kompleksowego centrum zarządzania cyfrowym życiem użytkownika.