Czytasz dzięki

Razem jest lepiej

opublikowano: 05-06-2013, 00:00

Recepta na komunikacyjny chaos? Spójna platforma UC

Oddziały Grupy Allianz używały do komunikacji sprzętu i oprogramowania różnych producentów (m.in. Cisco, Siemens, Alcatel, Panasonic i 3com). Połączenie tych rozwiązań nie pozwoliłoby na zbudowanie spójnej platformy unified communications. Dlatego spółka postanowiła zainwestować w narzędzie, które z jednej strony byłoby jednorodne, a z drugiej — cechowało się dużą elastycznością i skalowalnością oraz pozwalało na rozbudowę w przyszłości. Wybór padł na system firmy Cisco Systems o nazwie Unified Call Manager (UCM), który od lipca 2008 r. do dzisiaj wprowadza T-Systems Polska — dostawca kompleksowych rozwiązań teleinformatycznych należący do Grupy Deutsche Telekom.

Zobacz więcej

USPRAWNIENIE: Wdrożenia UC pozwalają pracownikom korzystać ze scentralizowanych systemów komputerowych, telefonicznych i wideo w jednej sieci komputerowej — mówi Michał Dobek, kierownik ds. realizacji i utrzymania usług w T-Systems Polska. [FOT. WM]

— O wyborze UCM zadecydowały również łatwość wdrożenia, bardzo dobre zaplecze producenta, duża dostępność sił inżynieryjnych na rynku pracy, a także pełne wsparcie w zakresie Voice over IP i Video over IP, czyli rozmów i wideokonferencji w sieci. Nie bez znaczenia były też stosunkowo niskie koszty utrzymania — wyjaśnia Michał Dobek, kierownik ds. realizacji i utrzymania usług w T-Systems Polska.

— Dostępność usług głosowych to w działalności ubezpieczeniowej sprawa o kluczowym znaczeniu. Nic dziwnego, że pomysł rezygnacji z tradycyjnej telefonii na rzecz IPT nie był początkowo odbierany zbyt entuzjastycznie. Czas pokazał, że decyzja o zmianie była słuszna — mówi Jacek Cholc, prezes spółki Allianz Informatyka.

W siedzibie głównej, pięciu najważniejszych placówkach i 23 oddziałach terenowych z systemu UC korzysta 2,5 tys. pracowników Grupy Allianz. A w szczytowym okresie narzędzie obsługiwało ponad 3,5 tys. stanowisk telefonicznych i komputerowych. Używało go około 4 tys. menedżerów i specjalistów w ponad stu biurach ubezpieczyciela w całej Polsce.

— Wdrożenie pozwoliło znacznie obniżyć koszty i uelastycznić operatorskie plany taryfowe. Nie ma konieczności korzystania z klasycznej sieci telefonicznej operatorów publicznych lub internetu, co istotnie obniża koszty działalności i pozwala ujednolicić system szkoleń, ułatwia migrację pracowników między oddziałami, a także obniża czas reakcji na zgłoszenia techniczne — zachwala Michał Dobek.

— Wszelkie początkowe założenia dotyczące oszczędności, ograniczenia zasobów, jednorodności rozwiązań, uproszczenia działań zostały zrealizowane w 100 proc. — potwierdza prezes Cholc.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Rachunek jest prosty

Polski rynek UC i call center w latach 2011- 16 będzie rósł po 20 proc. rocznie, osiągając za trzy lata wartość ponad 140 mln dolarów — szacują analitycy IDC. Na ten wzrost wpływają również mniejsze firmy, które zaczęły dostrzegać korzyści, jakie daje unified communications. Szczególnie teraz, w kryzysie.

— Ujednolicona komunikacja to sposób na podniesienie efektywności pracowników niezależnie od miejsca, czasu i urządzenia, na którym pracują. Właściciele małych i średnich podmiotów od dawna to rozumieją. Sektor MŚP charakteryzuje się zdecydowanie większą dynamiką popytu niż korporacje, co wymusza bardziej elastyczne, skalowalne i ekonomiczne rozwiązania — twierdzi Paweł Podwysocki, prezes Siemens Enterprise Communications.

Biznesowych „mikrusów” do UC przekonują koszty użytkowania. Zwłaszcza jeśli decydują się na rozwiązania w modelu cloud computingu.

— Firma zatrudniająca 15 osób może mieć wirtualną centralę telefoniczną z numerami miejskimi i systemem zapowiedzi głosowych już za niecałe 150 zł. W przypadku rozwiązań stacjonarnych samo utrzymanie 15 linii analogowych to wydatek kilkuset złotych, a ceny dobrej jakości central telefonicznych zaczynają się od tysiąca złotych. Inne źródło oszczędności to połączenia w ramach centrali PBX, które są bezpłatne — wskazuje Jacek Piątkowski, dyrektor sprzedaży Focus Telecom Polska.

Mobilni nadają ton

Co jeszcze napędza inwestycje w ujednoliconą komunikację? Na przykład coraz szerszy dostęp do technologii LTE, powodujący większe wykorzystanie smartfonów, których udział w rynku — według firmy Canalys — wynosi 27 proc.

— Pod względem dostępu do szybkiego mobilnego internetu, który stanowi poważną przeciwwagę dla stałych łącz szerokopasmowych, Polska jest jednym z najbardziej rozwiniętych państw w Europie. Stwarza to idealne warunki do szybkiego rozwoju powszechnej współpracy wideo i całego sektora UC — uważa Olgierd Madej, dyrektor sprzedaży na Europę Wschodnią i kraje bałtyckie w Polycomie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane