Reklama nierówna ofercie

EBE
opublikowano: 24-02-2014, 00:00

Banki podejmują kolejne próby łapania klientów albo na długo, co jest mało opłacalne, albo oprocentowaniem, które trudno uzyskać. 6,7 proc. — tak PlusBank reklamuje oprocentowanie Lokaty Dzień Dobry.

Mogą ją otworzyć nowi klienci lub ci, który od sześciu miesięcy nie korzystali z oferty depozytowej banku. Lokatę można założyć na 3 lub 6 miesięcy, a minimalna wpłata wynosi 1 tys. zł. Przy niskiej wpłacie oprocentowanie jest jednak mało atrakcyjne i wynosi odpowiednio 2 i 2,2 proc. Reklamowe 6,7 proc. można mieć, ale dopiero po wpłacie 12-15 tys. zł. Z tej kwoty na wyższe odsetki będą pracowały 3 tys. zł, od pozostałych 12 tys. zł dostanie się 2,9 lub 3,1 proc., w zależności od długości trwania depozytu. PlusBank podwyższył też oprocentowanie lokat internetowych. Można je zakładać na od 7 dni do roku. Najatrakcyjniejszy jest depozyt 6M z oprocentowaniem 3,55 proc. Internetowe promocje wprowadził także neoBANK: Lokatę promocyjną 24M z i Lokatę promocyjną 36M ze stałym oprocentowaniem. Na pierwszej można zarabiać 3,6 proc. w skali roku, a na drugiej 3,8 proc. Zamrożenie pieniędzy na tych warunkach na 2 lub 3 lata jest mało atrakcyjną propozycją, zwłaszcza mające w perspektywie podwyżki stóp procentowych w drugiej połowie roku. Lepiej skorzystać z propozycji mniej promowanych: lokaty 3M lub 6M z oprocentowaniem 3,2 i 3,3 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: EBE

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu