RMF FM ZASKOCZYŁ NAJSTARSZYCH GÓRALI

Wojciech Pysiewicz
19-01-2000, 00:00

RMF FM ZASKOCZYŁ NAJSTARSZYCH GÓRALI

10 urodziny krakowskiej rozgłośni

W miniony weekend RMF FM zorganizował w Zakopanem imprezę, jakiej nie widzieli najstarsi górale. Pochłonęła ona kilka milionów złotych, wzięło w niej udział kilka tysięcy zaproszonych gości i kilkuset znanych artystów.

Początkowo impreza z okazji 10-lecia RMF FM miała odbyć się w Krakowie, ale szefowie rozgłośni nie dogadali się z władzami miasta.

Urodziny zorganizowano z wielkim rozmachem. Stacja wynajęła 45 hoteli, w których rozlokowano prawie 3000 gości. W 10 największych lokalach Zakopanego przez całą noc występowali najbardziej znani polscy artyści. Byli wśród nich między innymi Stanisław Soyka, Renata Przemyk i Paweł Kukiz. Wydarzeniem był koncert zespołu Aleksandrowa, znanego jako chór Armii Czerwonej. Odbyło się także kilka imprez towarzyszących, takich jak kulig na 150 sań i konkurs skoków o Puchar 10-lecia RMF FM. Nagrodą w konkursie był samochód Nissan o wartości 80 tysięcy złotych.

Bez sponsorów

Całkowity koszt urodzin oszacowano na kilka milionów złotych.

— Sami sfinansowaliśmy imprezę. Raz na 10 lat mogliśmy sobie pozwolić na wielką fetę bez udziału sponsorów — opowiada Krzysztof Nepelski, dyrektor marketingu RMF FM.

Czas pokaże

W ciągu 10 lat działalności stacja systematycznie zwiększała swój udział w rynku. Z badań OBOP-u wynika, że RMF pod względem słuchalności od kilku lat depcze po piętach pierwszemu programowi Polskiego Radia, a według badań SMG\KRC jest najchętniej słuchaną stacją w Polsce. Rozgłośnia, oprócz programu ogólnopolskiego, ma 15 oddziałów regionalnych, emitujących audycje i reklamy lokalne. RMF ma także 21 studiów emisyjnych, między innymi w Waszyngtonie, Moskwie i Brukseli. Stacja zatrudnia 150 dziennikarzy i reporterów, a także 40 korespondentów zagranicznych. RMF FM pokrywa zasięgiem 95 procent powierzchni kraju. Oprócz tradycyjnej transmisji naziemnej stacja emituje program drogą satelitarną, w Internecie w formacie Real Audio, oraz na platformie cyfrowej Cyfra+. RMF to nie tylko radio. W skład holdingu wchodzą m.in. spółki producenckie i reklamowe. Stacja kończy budowę nowej siedziby i zamierza coraz bardziej wykraczać poza sferę radiową. RMF zaangażował się we współpracy z giełdowym Com- Archem w budowę portalu internetowego, w planach jest także stworzenie w nowej siedzibie stacji telewizyjnej. Kilka milionów złotych wydane na urodzinową fetę nie powinno zbytnio uszczuplić budżetu radia. Według danych wrocławskiej firmy Expert Media, RMF zarobił w zeszłym roku ponad 180 milionów złotych i zgarnął przeszło jedną trzecią pieniędzy z polskiego rynku reklamy radiowej. Czas pokaże, czy wydane na urodziny pieniądze zaprocentują większą ilością reklam i jeszcze lepszym wizerunkiem krakowskiej rozgłośni w mediach. Jedno jest pewne: następna impreza na taką skalę odbędzie się najwcześniej na 15 urodziny.

JAKIE KOSZTY: Dobra zabawa, sprawna organizacja, tylko cały czas zastanawiam się, ile to wszystko musiało kosztować — powiedział w trakcie urodzinowej imprezy radia RMF Witold Gawda, szef polskiego oddziału Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy.

KONCESJA NAJWAŻNIEJSZA: Za najważniejsze wydarzenie 10 lat istnienia RMF uważam przyznanie stacji ogólnopolskiej koncesji — mówi Krzysztof Nepelski, dyrektor marketingu RMF FM.

DROGA ARMIA CZERWONA: Otwarcie obchodów 10-lecia stacji uświetnił między innymi koncert zespołu Aleksandrowa, znanego jako chór Armii Czerwonej. 150 chórzystów za 15-minutowy występ zainkasowało kilkaset tysięcy złotych. Rosyjskie pieśni były przeplatane występami gdyńskich artystów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wojciech Pysiewicz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Gospodarka / RMF FM ZASKOCZYŁ NAJSTARSZYCH GÓRALI