Ruszają warsztaty przetargowe

Katarzyna KapczyńskaKatarzyna Kapczyńska
opublikowano: 2017-05-14 22:00
zaktualizowano: 2017-05-14 16:36

Dziś startuje kampania Ministerstwa Rozwoju (MR), Urzędu Zamówień Publicznych (UZP) oraz ZIPSEE Cyfrowa Polska

Dziś startuje kampania Ministerstwa Rozwoju (MR), Urzędu Zamówień Publicznych (UZP) oraz ZIPSEE Cyfrowa Polska, czyli organizacji zrzeszającej producentów sprzętu elektronicznego.

— Razem z MR oraz UZP będziemy prowadzić kampanię, której elementem są szkolenia zamawiających, by wprowadzali kryteria pozacenowe, dzięki którym realizacja kontraktu będzie bardziej efektywna. W naszej branży w przetargach, oprócz ceny, zazwyczaj punktowany jest termin dostawy, gwarancja i szybkość serwisu, a można przecież znacznie zwiększyć katalog, wprowadzając kryteria ekologiczne, dotyczące oszczędności energii, recyklingu zużytego sprzętu itp. — mówi Michał Kanownik, prezes ZIPSEE Cyfrowa Polska.

Z przeprowadzonych dla Cyfrowej Polski badań wynika, że 14 proc. urzędników samorządowych i 12 proc. z instytucji centralnych chce stosować kryteria pozacenowe. Równocześnie odpowiednio 13 i 6 proc. respondentów nie widzi potrzeby ich używania. Ponad połowa przyznaje jednak, że urzędnicy powinni poszerzyć wiedzę na temat stosowania kryteriów pozacenowych, choć skłonność do szkoleń deklaruje już znacznie mniej respondentów — 44 i 37 proc.

Wielu zamawiających obawia się używania kryteriów innych niż cena, bo trudniej je mierzyć i weryfikować. Celem kampanii jest więc opracowanie katalogu przykładowych kryteriów i zasad ich stosowania, dzięki czemu zamawiającym będzie łatwiej je wdrażać.