Rząd Chin chce zmniejszenia roli Alibaby w mediach

opublikowano: 15-03-2021, 16:08

Rząd Chin obawia się rosnącego wpływu chińskiego giganta e-commerce na opinię publiczną. Dlatego zwrócił się do Alibaby, aby sprzedała biznes medialny, twierdzi The Wall Street Journal.

Regulatorzy, którzy dokonują przeglądu aktywności medialnej Alibaby byli zaskoczeni jak dużej ekspansji w tej dziedzinie dokonała spółka. Zwrócili się do niej, aby przedstawiła plan znaczącego zmniejszenia zaangażowania na rynku medialnym, poinformował The Wall Street Journal powołując się na anonimowe źródła. Gazeta pisze, że nie jest jasne czy władze chcą, aby Alibaba pozbyła się całkowicie medialnych aktywów. Każdy plan spółki musi uzyskać akceptację władz centralnych, twierdzą informatorzy The Wall Street Journal.

Jack Ma, fot. Bloomberg
Jack Ma, fot. Bloomberg

Alibaba, której założycielem i ojcem sukcesu jest Jack Ma, znalazła się na celowniku władz Chin po tym jak zorientowały się one, że gigant e-commerce wymyka się spod kontroli. Pekin zdecydował się zareagować na jawną krytykę działań państwa w obszarze regulacji, którą Ma wygłosił jesienią ubiegłego roku. Władze zablokowały wejście na giełdę Ant Group, fintechu z imperium biznesowego Ma, które miało przynieść rekordową kwotę. Od tego czasu Pekin podjął działania w celu ograniczenia potęgi giganta e-commerce.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane