Czytasz dzięki

Sanok Rubber myśli o zagranicy

opublikowano: 01-10-2020, 22:00

Nie ma szans, aby w tym roku odrobić straty z II kw. — uważa Piotr Szamburski, prezes producenta wyrobów gumowych.

W minionym półroczu przychody Sanok Rubber wyniosły 440,9 mln zł, co oznacza, że były o prawie 100 mln zł (ponad 18 proc.) mniejsze niż rok wcześniej. Wynik EBIT- DA skurczył się o 21 proc., do 38,5 mln zł, a zysk netto prawie o 59,5 proc., do 10,9 mln zł. Wszystko to głównie skutek pandemii. Najbardziej ucierpiał segment motoryzacyjny, którego przychody skurczyły się o jedną trzecią. Gorsza niż rok wcześniej była także sprzedaż mieszanek oraz elementów stosowanych w budownictwie, poprawiły się natomiast wyniki segmentu przemysłowego, głównie dzięki większymh zamówieniom elementów do maszyn rolniczych. Poprawę sytuacji spółka odczuła już w maju i w czerwcu. Od sierpnia zakłady pracują na 100 proc. potencjału, a sytuacja jest zgodna z oczekiwaniami zarządu z początku roku.

— Nie ma jednak możliwości, aby do końca roku udało się nam odrobić straty, jakie ponieśliśmy w II kw. z związku z pandemią — mówi Piotr Szamburski.

Według jego szacunków będzie to 65-85 proc. pierwotnego planu. Październik zapowiada się w miarę dobrze, ale nie ma pewności, że tak będzie również w kolejnych miesiącach.

— Wynik w całym 2020 r. na pewno będzie słabszy niż rok wcześniej — podsumował prezes.

Sanok Rubber wciąż analizuje możliwość inwestycji zagranicznych — w Niemczech i Chinach. Pierwsze zapowiedzi dotyczące ewentualnych akwizycji lub pozyskania partnera padły w grudniu 2018 r.

— Decyzja w tej sprawie może zapaść najwcześniej na przełomie roku, kiedy będzie większa jasność sytuacji rynkowej — mówi Piotr Szamburski.

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Polecane