Skarbiec poszuka wartości

  • Jagoda Fryc
opublikowano: 13-05-2015, 00:00

TFI wprowadzi do oferty nowe fundusze. Pierwszy zainwestuje globalnie na rynku długu, drugi — poszuka nisko wycenianych spółek, płacących dywidendę.

Skarbiec Value — bo tak się będzie nazywać pierwsza nowalijka produktowa — ma celować w spółki, które nie tylko są nisko wyceniane, wypracowują dużo gotówki, ale też chętnie dzielą się zyskiem z akcjonariuszami, zarówno w formie dywidendy, jak i poprzez skup akcji własnych.

— Ważna jest też wycena, która powinna być niższa w ujęciu relatywnym, tzn. na tle innych firm z branży — wyjaśnia Tomasz Piotrowski, zarządzający funduszami Skarbca TFI. Do takich spółek zwykle zalicza się np. firmy telekomunikacyjne czy też użyteczności publicznej. Ekspert tłumaczy jednak, że jego strategia będzie zmodyfikowana.

— W telekomach czy firmach energetycznych nie do końca dostrzegam wartość. Chcę się odciąć od książkowego postrzegania tzw. spółek value. W większości przypadków są to nudne firmy, które nie rosną, są nisko wyceniane, ale płacą dywidendę. Ja będę poszukiwał przedsiębiorstw, które posiadają wszystkie cechy spółek value, a dodatkowo mają potencjał wzrostowy. Przykładem jest amerykański Apple, który z jednej strony dynamicznie rośnie, a z drugiej dzieli się zyskiem z akcjonariuszami i wciąż jest nisko wyceniany na tle spółek z branży — tłumaczy Tomasz Piotrowski.

Skarbiec-Obligacji Globalnych, czyli druga nowość w ofercie giełdowego TFI, będzie inwestować w papiery skarbowe polskie i zagraniczne, obligacje korporacyjne, w tym wysokodochodowe (high yield), a także tytuły uczestnictwa innych funduszy dłużnych.

Skarbiec w liczbach

W pierwszym kwartale 2015 r. Skarbiec Holding, właściciel Skarbca TFI, zarobił na czysto 9,3 mln zł, czyli o 92 proc. więcej niż przed rokiem, a skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 29,2 mln zł i wzrosły o 35 proc. r/r. Zyski urosły, bo spółka zainkasowała 18 mln zł z tytułu opłaty stałej za zarządzanie funduszami. To 3 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 r. Dodatkowo firma pobrała także opłaty zmienne (tzw. success fee), które naliczane są, gdy fundusz zarobi więcej niż benchmarku, czyli instrument bazowy, do którego porównywane są wyniki.

— Wynagrodzenie zmienne było w pierwszym kwartale tego roku pobrane z dziewięciu produktów. Ponad połowa success fee pochodziła z funduszy, które inwestują w aktywa za granicą — ujawnił Marek Rybiec, prezes Skarbca TFI.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jagoda Fryc

Polecane