Wiodący producenci samochodów EV - z BYD na czele - odnotowali w maju silny wzrost sprzedaży. Najlepiej radziła sobie Seres Group. Spółka opracowuje wraz z Huawei Technologies popularne auta elektryczne Aito. W ubiegłym miesiącu wprowadziła na rynek 34,1 tys. pojazdów, czyli trzy razy więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej.
Sprzedaż Nio wzrosła o 234 proc. w ujęciu rocznym, a Zeekr Intelligent Technology Holding ponad dwukrotnie.
BYD, lider aut EV w Chinach, sprzedał w maju 330 488 pojazdów osobowych, czyli o jedną czwartą więcej niż rok wcześniej. Xpeng odnotował wzrost o 35 proc., a Li Auto o 24 proc.
Gospodarcze turbulencje
Rzeczywistość nie jest jednak różowa. Chińska gospodarka znajduje się pod presją. W kwietniu konsumenci ograniczyli wydatki na odzież, materiały biurowe i samochody. Producenci aut EV zmuszeni są obniżać ceny, aby oprzeć się słabemu popytowi. Przyspieszają również wprowadzanie na rynek nowych modeli. Wojnę cenową zintensyfikowały przeceny aut BYD.
Ekspansja zagraniczna jest utrudniona. Unia Europejska i USA mogą wkrótce nałożyć podatek importowy w wysokości ponad 100 proc. na chińskie pojazdy elektryczne.