PARYŻ (Reuters) - Francuski koncern motoryzacyjny Renault podał w czwartek, że w ubiegłym roku sprzedał 2,41 miliona aut, co oznacza wzrost o 2,2 procent w porównaniu z rokiem poprzednim.
Spółka podała, że dzięki dobrym wynikom w Europie Środkowej i Azji udało się jej zrównoważyć gwałtowny spadek sprzedaży w Turcji.
Sprzedaż samochodów osobowych wzrosła o 2,6 procent i wyniosła 2,07 miliona sztuk. Jednym z głównych motorów napędowych wzrostu były dobre wyniki spółki zależnej Renault w Korei Południowej.
"Poza Europą Zachodnią grupie udało się zrównoważyć efekty kryzysu w Argentynie i Turcji. Znacznie wzrosła sprzedaż w Europie Środkowej i Brazylii" - podał Renault w komunikacie.
"Znaczny wkład w wynik grupy miały także nowe marki, takie jak Dacia i Renault Samsung Motors" - napisano dalej.
Na kluczowym dla spółki rynku zachodnioeuropejskim Renault, którego słabą stroną jest brak nowych modeli, sprzedaż wzrosła o 1,6 procent, do 1,90 miliona sztuk.
Renault zwiększył nieznacznie swój udział w rynku zachodnioeuropejskim do 10,6 procent z 10,5 rok wcześniej. Spółce udało się to mimo, że na rodzimym, francuskim rynku jej udział spadł do 26,6 z 28,2 procent.
W 2002 roku Renault chce "skonsolidować" swoją globalną sprzedaż, dzięki nowemu modelowi Laguny, dla której będzie to pierwszy pełny rok sprzedaży, wprowadzeniu luksusowego modelu Vel Satis i nowego vana Espace.
W rejonie Azji i Pacyfiku sprzedaż dzięki Samsungowi wzrosła o 292 procent, do 84.398 sztuk, a w Europie Centralnej wzrost wyniósł 23,8 procent i Renault sprzedał na tym rynku 94.458 aut. Kryzys w Turcji spowodował spadek sprzedaży w tym kraju o 61,7 procent.
((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, [email protected]))