Telefon pracownika pod specjalnym nadzorem

opublikowano: 30-12-2020, 16:04

Prywatne urządzenie w pracy? Zwolennicy zachwalają to rozwiązanie, ale i przestrzegają przed nadmierną ufnością.

Jakie znaczenie ma to, do kogo należy sprzęt, który używamy na co dzień w pracy? Prywatne laptopy, tablety i smartfony są równie dobre, jak firmowe. Dlatego z ich pomocą coraz częściej realizujemy obowiązki służbowe (szczególnie teraz, gdy biura przeniosły się do naszych domów). Zjawisko określa się skrótem BYOD – od angielskiego bring your own device: przynieś swoje własne urządzenie. BYOD – lub konsumeryzacja IT, jeśli ktoś woli – zapewnia nam większą swobodę, wygodę i elastyczność działania. Ale co z bezpieczeństwem?

Odpowiedzialność:
Odpowiedzialność:
Prywatne urządzenia mogą ułatwić pracę, ale trzeba z nich korzystać ostrożnie.
Adobe Stock

Rick Vanover, dyrektor ds. strategii produktowej w firmie Veeam, nie ma wątpliwości, że BYOD zwiększa ryzyko wycieku poufnych informacji. Zwraca uwagę, że okres eksploatacji produktów elektronicznych jest coraz krótszy. Pozbywamy się ich – często wraz z wszystkimi treściami, które zostały na nich zapisane. Nierzadko są to cenne dane przedsiębiorstwa. Jeśli wpadną w niepowołane ręce, firma może znaleźć się w kłopotach: finansowych, wizerunkowych i prawnych.

– Konieczne są szkolenia cyfrowe, na których pracownicy dowiedzą się, jak prawidłowo usuwać zawartość telefonu w przypadku jego wyrzucenia do elektrośmieci lub oddania do komisu. Większość firm lekceważy tę umiejętność – mówi Rick Vanover.

Według różnych badań BYOD pozwala przedsiębiorstwom obniżyć o co najmniej kilkanaście procent rachunki za usługi telekomunikacyjne. Dzięki konsumeryzacji połowa firm (jeśli nie więcej) odnotowuje wzrost wydajności pracy. To cieszy. Ale radość może nagle zamienić się w smutek, jeśli działy IT zapomną o edukacji, monitorowaniu ruchu sieciowego i systematycznym weryfikowaniu, czy prywatny sprzęt pracownika ma aktualne oprogramowanie ochronne.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane