Telepraca a wydajność infrastruktury IT

MK
20-07-2011, 00:00

Firmowe systemy internetowe nie nadążają za rozwojem telepracy.

Firmowe systemy internetowe nie nadążają za rozwojem telepracy.

Co czwarty Europejczyk pracujący na odległość ma problemy z wydajnością sieci, a jeden na dziesięciu — z wydajnością aplikacji — wynika z ankiety przeprowadzonej przez firmę badawczą Vanson Bourne na zlecenie Riverbed. Sondaż, w którym uczestniczyło 300 dyrektorów IT, potwierdził rosnącą popularność w Europie telepracy — w ten sposób zarabia na życie już co trzeci zatrudniony. Ponad połowa respondentów stwierdziła, że w ostatnim roku liczebność "zdalnej" kadry znacznie wzrosła. Za największe zalety telepracy badani uznają: wyższe morale w przedsiębiorstwie (58 proc.) i lepszą efektywność pracy (59 proc.).

Niestety, infrastruktura IT nie zawsze jest dostosowana do nowoczesnego modelu zatrudnienia. Stąd częste prośby e-pracowników o wsparcie techniczne. Aż 32 proc. firm przyznaje, że w ostatnim roku zwiększyła się liczba zgłoszeń telefonicznych dotyczących takich spraw. W co trzeciej korporacji dział informatyczny poświęca ponad 40 proc. czasu na pomoc pracownikom mobilnym.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MK

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Telepraca a wydajność infrastruktury IT