Tesco poinformowało, że spodziewa się w roku obrotowym 2025/26 skorygowanego zysku operacyjnego na poziomie od 2,9 do 3,1 miliarda funtów (3,9–4,2 miliarda dolarów). To więcej niż wcześniejsze szacunki, które mieściły się w przedziale 2,7–3,0 miliarda funtów.
Dla porównania, w roku 2024/25 sieć osiągnęła obroty na poziomie 3,13 miliarda funtów. W pierwszym półroczu obecnego roku finansowego skorygowany zysk operacyjny wzrósł o 1,5 proc. do 1,67 miliarda funtów.
Silna sprzedaż i większy udział w rynku
Sprzedaż porównywalna w Wielkiej Brytanii zwiększyła się w pierwszej połowie roku o 4,9 proc., po wzroście o 5,1 proc. w pierwszym kwartale. Dzięki temu udział Tesco w brytyjskim rynku spożywczym wzrósł do 28,4 proc.
Strategia: ceny i lojalność
Kluczowym czynnikiem wzrostu była polityka cenowa – Tesco dostosowało ceny ponad 600 produktów do poziomu dyskontu Aldi. Równocześnie mocno promowany program lojalnościowy Clubcard, w którym udział bierze ponad 24 mln gospodarstw domowych, zapewnia klientom dodatkowe rabaty, co zachęca do częstszych zakupów.
Tesco wprowadziło szereg cięć w całej firmie, aby zrównoważyć wyższe koszty i poprawić efektywność. Sieć jest na dobrej drodze do osiągnięcia w tym roku oszczędności rzędu 500 milionów funtów, które pomogą zrównoważyć wyższe koszty.
Udany rok na giełdzie
Akcje Tesco wzrosły o ponad 40 pro. od najniższego poziomu w kwietniu i obecnie są notowane na najwyższym poziomie od 2013 roku, przewyższając konkurencyjnego J Sainsbury. W czwartek w Londynie akcje zyskują ponad 2 proc.