Dane opublikowane w czwartek przez ACEA wykazały, że udział Tesli w rynkach Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii i Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA) spadł w czerwcu do 2,8 proc. Rok wcześniej sięgał on 3,4 proc.
Liczba rejestracji nowych samochodów marki Tesla wyniosła w ubiegłym miesiącu 34 781, czyli o 22,9 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2024 roku.
Najnowsze dane o sprzedaży amerykańskiego producenta w Europie potwierdzają spadkową tendencję, która wynika m.in. z presji ze strony chińskiej konkurencji oraz rosnącej niechęci do marki związanej z zaangażowaniem politycznym Elona Muska.
Całkowita sprzedaż nowych aut w Europie sięgnęła 1,24 mln egzemplarzy, co oznacza spadek o 5,1 proc. rok do roku.
Chińskie samochody gonią Teslę
Odrębne dane, opublikowane w środę przez JATO Dynamics, wykazały, że udział marek samochodowych z Chin w rynku europejskim prawie podwoił się w pierwszej połowie roku, osiągając nowy rekord na poziomie 5,1 proc.
Do grona producentów z Państwa Środka napędzających ten szybki wzrost zaliczają się BYD, Leapmotor i Xpeng.
Tesla opublikowała w środę wieczorem swoje wyniki finansowe za II kw. 2025 r. Producent aut elektrycznych miał 22,5 mld USD przychodów. Były one o 12 proc. niższe niż rok wcześniej i spadły najmocniej od ponad 10 lat. Analitycy spodziewali się, że wpływ ze sprzedaży sięgną 22,74 mld USD.
Zysk netto Tesli spadł w minionym kwartale do 1,17 mld USD z 1,4 mld USD rok wcześniej. Skorygowany zysk na akcję wyniósł 0,40 USD wobec 0,52 USD rok wcześniej.
