Czytasz dzięki

Tylko segment premium bez strat

opublikowano: 24-06-2020, 22:00

W ciągu 20 dni czerwca zarejestrowano o 27 proc. aut mniej niż przed rokiem. Dobrze trzymają się najdroższe.

Spadek liczby rejestrowanych samochodów osobowych w drugiej dekadzie czerwca był większy niż w pierwszej, ale w większym stopniu odzwierciedla rzeczywistość.

— W pierwszej dekadzie czerwca sytuacja zaskoczyła obserwatorów rynku. Zarejestrowano tylko 1,9 proc. mniej aut niż rok wcześniej, co jednak nie do końca odzwierciedlało realny popyt. Niezłe wyniki były pokłosiem kontraktówzawartych przed pandemią. Zamówione auta, których produkcję wstrzymała pandemia, zaczęły zjeżdżać do dilerów i mogły być wydane klientom. Uruchomił się też reeksport — mówi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Druga dekada sprowadziła optymistów na ziemię.

— Choć wyniki są nie najgorsze, to trudno ogłaszać koniec problemów. Za część obecnej liczby rejestracji odpowiada reeksport, wyhamowany wraz z zamknięciem granic, powraca. Szacowany udział reeksportu za pięć miesięcy tego roku wynosi około 10 proc. ogółu rejestracji. W czerwcu szacowany udział jest już zdecydowanie wyższy. W kilku przypadkach przekracza 30 proc., co oczywiście wpływa na pozycję w rankingu kilku marek — mówi Wojciech Drzewiecki.

Jeśli chodzi o kanały sprzedaży, to w ciągu 20 dni czerwca wzrost, ale spektakularny, zanotowano w tylko kanale sprzedaży flotowej bezpośredniej. Firmy rejestrujące zakup samochodów osobowych bezpośrednio na siebie, bez wykorzystania zewnętrznego finansowania, zarejestrowały o blisko 76 proc. aut więcej niż rok temu, leasingowe zanotowały spadek o 50 proc., a spółki CFM o blisko 46 proc.

Liderem czerwcowych rejestracji jest Škoda — ponad 3,3 tys. aut, niemal o 6 proc. więcej niż rok wcześniej. Tym samymŠkoda jest jednym z trzech producentów, który zanotował w czerwcu wzrost w ujęciu rocznym. Wyczyn ten udał się jeszcze zajmującemu 10. miejsce Audi — wzrost o 49 proc. i plasującemu się na 13. pozycji Volvo — wzrost o 36 proc. Reszta notuje spadki, w większości dwucyfrowe. Najbardziej — o ponad 76 proc. — skurczyła się liczba rejestracji aut marki Opel. Bardzo dobrze natomiast mają się najdroższe auta. Aż trzy marki premium znalazły się w pierwszej dziesiątce — Mercedes, BMW i Audi, a cały segment zanotował symboliczny spadek. Zarejestrowano tylko o 0,2 proc. aut mniej (o osiem) niż w ciągu pierwszych 20 dni czerwca 2019 r.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane