Unikatowa oferta pod silną marką

Sebastian Gawłowski
31-08-2006, 00:00

MNI, jako wirtualny operator, chce we wrześniu dopiąć wszystkie szczegóły działalności. Swój MVNO

chce wzmocnić znaną marką.

Grupa MNI, świadcząca medialne usługi mobilne (np. SMS i audiotele), nie zwalnia tempa rozwoju. Po transakcjach przejęcia spółek dataCOM i MoCoHub emitent opracowuje kolejne projekty działalności jako wirtualny operator. Ich celem jest połączenie potencjału multimedialnego spółki z silnymi markami znanymi z rynku medialnego. Równocześnie szykuje się do emisji na przejęcia, a celem są m.in. firmy z Europy Zachodniej.

Unikatowa oferta

Jako wirtualny operator giełdowa spółka chce zaskoczyć unikatową ofertą pod silną marką już obecną na rynku.

— Mamy w zanadrzu kilka projektów. Za wcześnie, aby powiedzieć na pewno, że będzie to marka telewizyjna, radiowa, gazetowa czy np. sieci handlowej. Nadal prowadzimy rozmowy. Obserwowaliśmy wiele przykładów z Zachodu i oceniamy, że takie mariaże znanego brandu z naszymi usługami dodanymi mają duże szanse powodzenia — mówi Leszek Kułak, wiceprezes MNI.

Na początku sierpnia w rejestrze Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) było aż 102 chętnych, by zostać MVNO, w tym medialni potentaci, jak ITI (TVN, Onet), Eurozet (radio Zet) czy Polsat.

Celem MNI jest zdobycie 500 tys. klientów tej usługi w ciągu trzech lat. Spółka informowała wcześniej o rozmowach w sprawie MVNO z Polkomtelem.

— To pierwszy partner, z którym podpisaliśmy porozumienie w sprawie negocjacji. Równolegle prowadzimy rozmowy z pozostałymi operatorami. Technicznie jesteśmy gotowi do świadczenia tej usługi niemal od zaraz — dodaje członek zarządu.

Emisja na podbój

We wrześniu firma przeprowadzi również emisję akcji z prawem poboru i ceną 1 zł. Dniem ustalenia prawa poboru jest 15 września. MNI chce uzyskać od inwestorów 68 mln zł. Pieniądze pójdą przede wszystkim na przejęcia spółek.

— Na akwizycje chcemy wydać nawet 50 mln zł. Prowadzimy rozmowy z trzema firmami, które uzupełnią naszą technologię i treść multimedialną. Nadal rozglądamy się też za spółkami telekomunikacyjnymi. Uczestniczymy w przetargu na Petrotel. W obszarze naszych poważnych zainteresowań są firmy z Europy Zachodniej, które oferują zarówno multimedialny kontent, jak i usługi integratorskie. Interesuje nas również budowa oferty produktów dla telewizji interaktywnej — mówi Leszek Kułak.

Poprzez wspólnych akcjonariuszy MNI jest powiązany z ITV.

— Współpracujemy, ale nie ma rozmów w sprawie zacieśnienia powiązań — zaznacza wiceprezes spółki.

Celem strategii MNI jest oferowanie pełnego zakresu usług multimedialnych. Spółka opublikowała w czerwcu prognozę, według której przychody na koniec roku wyniosą 140 mln zł, a EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) 35 mln zł. W związku z przejęciami spółka zapowiedziała korektę tych szacunków. Decyzja zapadnie do końca września.

— Chcemy najpierw oszacować wpływ przejęć i efekty synergii w grupie. To istotne, bo np. dataCOM miała w pierwszym półroczu 15 mln zł przychodów — dodaje wiceprezes MNI.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sebastian Gawłowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Unikatowa oferta pod silną marką