Użytkownik nie zostaje bez pomocy producenta

Wojciech Chmielarz
22-11-2006, 00:00

Nabywca pudełkowej aplikacji może skorzystać z usług producenta. Niektóre są bezpłatne.

Sektor małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) z roku na rok staje się coraz atrakcyjniejszą grupą docelową dla producentów oprogramowania biznesowego. Drobni i średni przedsiębiorcy nie tylko kupują nowe programy, ale również, wraz ze wzrostem obrotów firmy, nabywają nowe licencje i moduły do już wdrożonych w ich przedsiębiorstwach rozwiązań IT.

Dlatego, zdaniem autorów oprogramowania, w takiego klienta warto zainwestować i zadbać, żeby był zadowolony z dostarczanego produktu.

Aby tak się rzeczywiście stało, trzeba mu zaoferować naprawdę dobre oprogramowanie oraz pomóc w jego wykorzystaniu przez udostępnienie dodatkowych usług.

Aktualizacja prawna

Właściwie wszyscy producenci oprogramowania pudełkowego oferują aktualizację swoich produktów — zarówno w sensie funkcjonalnym, jak i prawnym, bo np. programy księgowe muszą się zmieniać wraz ze zmianami legislacyjnymi.

— Zmiany w prawie wymuszają zmiany w całym oprogramowaniu Wa-Pro, w szczególności zaś w systemach finansowo-księgowych — znajduje to odzwierciedlenie w powstawaniu kolejnych wersji naszego oprogramowania. Nowa wersja, która zawiera zmiany przepisów, jest dostarczana do klientów za darmo. Wersje płatne ukazują się raz w roku i dodatkowo zawierają poważne zmiany funkcjonalne. Użytkownicy naszych aplikacji sami podejmują decyzję o instalacji nowej wersji oprogramowania — informuje Marcin Wiciński, dyrektor ds. technologii, oprogramowania i serwisu firmy Wa-Pro.

Wspólna wersja

Wybierając dostawcę oprogramowania mającego wspomagać prace firmy, użytkownik powinien dowiedzieć się, jakie aktualizacje są wliczone w cenę licencji, a za jakie musi dopłacić. Równie ważna dla użytkownika jest częstotliwość ich ukazywania się, a także sposób dostarczenia i wdrożenia. Najczęściej aktualizację można ściągnąć po podaniu numeru identyfikacyjnego z internetowej strony producenta.

— Użytkownik zwykle zamawia uaktualnienie, np. e-mailem lub telefonicznie, a wdrożeniowiec — przedstawiciel naszej firmy lub partnera — instaluje je. Często dzieje się to w ramach opieki serwisowej. Na wszystkich stanowiskach w firmie musi pracować ta sama wersja programu dla zachowania pełnej zgodności danych i poprawności pracy. Po aktualizacji trzeba jeszcze uruchomić aplikację przy użyciu kodu aktywacyjnego — wyjaśnia Elwira Sokołowska, prezes Sage Symfonia.

Wsparcie techniczne

Dla użytkowników z sektora MSP, szczególnie tych, którym brakuje obycia z narzędziami IT, istotne jest wsparcie techniczne ze strony producenta.

— W tej chwili bezpłatnie serwisujemy wersje programów wydane po 2005 r., co daje nam jeden z najdłuższych okresów na rynku. Wsparcie techniczne dla naszych klientów to specjalna skrzynka e-mailowa, udostępniona linia telefoniczna czynna w godzinach dyżuru, strona pomocy technicznej, gdzie każdy użytkownik ma własne konto i może program aktywować, zadać pytanie. Aby polepszyć wymianę informacji między użytkownikiem końcowym a twórcami programów, uruchomiliśmy dyżury telefoniczne autorów. Ponadto pomocy technicznej udzielają nasi autoryzowani partnerzy — opowiada Jarosława Szkudlarz z firmy dGCS, oferującej programy dla sektora MSP.

Producenci oprogramowania chętnie nawiązują współpracę z mniejszymi firmami, tak aby jak największa liczba klientów mogła znaleźć serwis blisko siedziby swojego przedsiębiorstwa.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wojciech Chmielarz

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Użytkownik nie zostaje bez pomocy producenta