W 2024 roku Volvo sprzedało 175 194 w pełni elektrycznych samochodów, co oznacza wzrost o 54 proc. w porównaniu z 2023 rokiem. Nabywców znalazło również 177 593 hybryd plug-in (+16 proc. rok do roku). Modele zelektryfikowane stanowiły 46 proc. ogólnej sprzedaży szwedzkiego producenta. Auta w pełni elektryczne w 2024 r. odpowiadały za 23 proc. sprzedaży, zaś w 2023 r. było to 16 proc.
Sprzedaż Volvo wzrosła w Europie (+25 proc. rok do roku), zaś spadła w USA (-3 proc. rok do roku) i Chinach (-8 proc. rok do roku). Na Starym Kontynencie auta zelektryfikowane i w pełni elektryczne stanowiły 65 proc. ogółu.
Najlepiej sprzedające się modele szwedzkiej marki to XC60 (230 853 egzemplarze), XC40/EX40 (173 890 egzemplarzy) oraz XC90 (108 621 egzemplarzy).
Większościowym udziałowcem Volvo jest chiński Geely Holding. Spółka jest notowana na giełdzie w Sztokholmie. Po publikacji wyników sprzedaży za 2024 roku jej akcje drożały. Ok. godz. 11:30 były notowane po 282 SEK (+4,95 proc.).