Raport wydano 12 października. Dzien później spółka podała szacunkowe wyniki za III kwartał. Zakończył się on zyskiem netto w wysokosci 356,2 mln zł. Czytaj więcej...
Zdaniem Tomasza Rodaka, Mercator zarobił w całym roku 903 mln zl, a w 2021 r. 892 mln zł. Dopiero w 2022 r. analityk spodziewa się znacznego spadku zysków (do 340 mln zł).
"Biorąc pod uwagę trwającą drugą falę pandemii zakładamy, że w I kw. 2021 roku średnia cena sprzedaży osiągnie szczytową wartość, by potem się unormować, o ile szczepionka przeciw COVID-19 będzie powszechnie dostępna. Oczekujemy obecnie, że w przypadku Mercatora średnia cena sprzedaży (średnia dla dystrybucji i produkcji) wyniesie w II kw. 2021 roku 0,44 zł za sztukę (113 USD za tysiąc sztuk rękawic), a następnie ceny powinny stopniowo zacząć spadać, by w IV kw. 2022 roku osiągnąć 0,18 zł za sztukę w następstwie sukcesywnie uruchamianych nowych mocy produkcyjnych" - napisał analityk w uzasadnieniu rekomendacji.
Analityk uważa, że stan nierównowagi popytu i podaży na rynku rękawic może się utrzymać przez kolejne 2-3 lata. Średnia cena sprzedaży powinna rosnąć w okresie IV kw. 2020-I kw. 2021 w następstwie niewystarczającej podaży, by w następnych kwartałach (II kw. 2021-IV kw. 2022) zacząć powoli spadać.
Tomasz Rodak prognozuje, że dywidenda z Mercatora za 2020 r. wyniesie 17,13 zł na akcję, a za 2021 r. ponad 42 zł.
Zastrzeżenia prawne do raportu w załączniku.