Żabka testuje nowy format sklepów

Mariusz BartodziejMariusz Bartodziej
opublikowano: 2021-11-15 16:01

Operator małych sklepów testuje sprzedaż na stacji paliw. W tym segmencie rozwijają się już m.in. Carrefour i Auchan.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • gdzie Żabka otworzyła swój pierwszy sklep zlokalizowany na stacji paliw
  • jak szybko rozwijają się w tym formacie Auchan, które współpracuje z BP, oraz Carrefour

Po sezonowych, mobilnych i bezobsługowych sklepach przyszła pora na sprawdzenie przez Żabkę kolejnego formatu. Otworzyła swój pierwszy sklep na stacji paliw zlokalizowanej w miejscowości Krosno k. Mosiny, należącej do sieci Rakieta. Jej właściciel, firma Automotive Fuels Services, jest przekonany, że współpraca będzie udana.

„Uruchomienie pierwszej, pilotażowej Żabki na stacji benzynowej to kolejny krok w kierunku zapewnienia klientom jak największego komfortu zakupów, a franczyzobiorcom unikatowych lokalizacji, generujących dużą liczbę klientów i odpowiednie obroty” – komentuje cytowany w komunikacie prasowym Tomasz Suchański, prezes Żabki.

„Lokalizacje sklepów to jeden z kluczowych aspektów wpływających na decyzje zakupowe klientów, dlatego nieustannie pracujemy nad tym, by były one jak najefektywniejsze i spełniały ich oczekiwania. Rakieta to stacje bezobsługowe, lokalne, które w naturalny sposób mogą być ofertowo uzupełnione przez Żabki” – dodaje Waldemar Lisiewicz, dyrektor ekspansji Żabki.

Czas na test:
Czas na test:
W Żabce zlokalizowanej na stacji paliw Rakieta można kupić m.in. kawę, hot-dogi i produkty motoryzacyjne.
Mateusz Dembowiak

Firma nie ujawnia, jak długo potrwa pilotaż. Rok temu sześciomiesięczny test przeprowadziło Auchan we współpracy z BP. W tym miesiącu otworzyło już szósty sklep w formacie convenience pod szyldem Easy Auchan, na stacji paliw BP w Krakowie. Ma on ok. 120 m kw. powierzchni i 1360 produktów w ofercie, w tym artykuły bio.

– Do końca roku otworzymy dwa sklepy Easy Auchan w Krakowie – 29 listopada i 6 grudnia – oraz jeden w Warszawie, 20 grudnia. Nasza współpraca z koncernem BP bardzo dobrze się układa. Jesteśmy na etapie podsumowania i wniosków na rok następny – informuje Dorota Patejko, dyrektor ds. komunikacji i CSR w Auchan Retail Polska.

W tym segmencie rozwija się też m.in. Carrefour we współpracy z Totalem i niesieciowymi stacjami paliw. Rok temu miał już ponad 80 punktów w tego typu lokalizacjach i zapowiadał dalszą ekspansję. Teraz posiada już blisko 100 sklepów w tym formacie, a w najbliższych miesiącach planuje kolejne otwarcia.

– Wykorzystujemy fakt, iż Carrefour prowadzi w Europie samodzielnie ponad 1100 stacji paliw oraz sklepy convenience na kilkuset stacjach Eurogarges, Total czy CEPSA w Europie i w Polsce. Znając specyfikę sprzedaży convenience na stacjach, oferujemy najlepiej rotujące indeksy z wysoką marżą dla partnera i dla nas – mówi Krzysztof Łagowski, dyrektor sklepów convenience w Carrefour Polska.

7,6tys.

Tyle sklepów sieci Żabka, prowadzonych przez ponad 6 tys. franczyzobiorców, działa w Polsce.