Zakupy w internecie wspomagają ponad 800 organizacji charytatywnych

PAP
29-03-2015, 19:14

Pond 800 fundacji charytatywnych i stowarzyszeń można wspomóc, robiąc zakupy w internecie. Specjalny portal w sieci umożliwia przekazanie pieniędzy na wybrane konto organizacji charytatywnej. Kupujący nie ponosi przy tym dodatkowych kosztów.

Do projektu FaniMani.pl włączyło się już ponad 500 sklepów internetowych, w tym te należące do największych na polskim rynku. Pomysłodawcy portalu podkreślają, że strona FaniMani.pl pozwala korzystać fundacjom z nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Dzięki portalowi klienci sklepów przekazują potrzebującym część pieniędzy wydanych na zakupy.

„Wystarczy zalogować się do portalu i wybrać podmiot, któremu chcemy pomóc. Następnie za pomocą naszego serwisu wybieramy sklep, w którym robimy zakupy, a wskazany na stronie procent z transakcji zostanie przekazany potrzebującym”– powiedział PAP pomysłodawca portalu i prezes poznańskiej fundacji FaniMani Kurt Montgomery.

Wysokość procentu od transakcji, który dzięki FaniMani.pl przekazany zostanie organizacjom uzależniony jest od kwoty kupowanego towaru. Średnio wynosi to ok. 2 proc.

Agnieszka Grzechnik zajmująca się zbieraniem funduszy na rzecz Fundacji Anny Dymnej Mimo Wszystko ocenia, że osoby korzystające z internetu są coraz bardziej świadomymi konsumentami. „Ludzie coraz częściej zdają sobie sprawę, że wydając pieniądze w sieci mogą też, zupełnie przy okazji, zrobić coś dobrego” - powiedziała PAP.

„Projekt FaniMani jest jakby takim +odzyskiwaniem+ części pieniędzy, które i tak wydaje się podczas zakupów. Wystarczy pamiętać, że można użyć pewnych narzędzi internetowych i część tych pieniędzy może trafić do fundacji charytatywnej” – dodała Grzechnik.

Podobnie uważa Krystian Włodarczak z poznańskiego Stowarzyszenia Na Tak. W rozmowie z PAP podkreślił, że organizacje pozarządowe w Polsce powinny korzystać z możliwości, jakie dają rozwiązania internetowe.

„W rzeczywistości online należy szukać przestrzeni do tego, aby wspierać osoby potrzebujące. To już nie są czasy, kiedy wspierało się kogoś stojącego na przysłowiowej +ulicy+. Teraz są aplikacje, portale, fora i zbiórki przez internet” – powiedział Włodarczak.

Projekt fundacji FaniMani wystartował w grudniu 2014 roku i - jak twierdzi prezes Montgomery - jego uczestników systematycznie przybywa. Do programu mogą się zgłosić wszystkie podmioty trzeciego sektora, a także szkoły, drużyny harcerskie, kółka zainteresowań, kluby czy drużyny sportowe.

Fundacja FaniMani działa od kwietnia 2014 roku. Jej głównym celem jest wpieranie działających w Polsce szkół, organizacji pozarządowych, fundacji i stowarzyszeń w zdobywaniu funduszy na działalność statutową oraz realizację przedsięwzięć. Założyciel fundacji, Amerykanin Kurt Montgomery ideę tej formy filantropii zaczerpnął z krajów anglosaskich, w których takie portale jak FaniMani.pl zyskują coraz większą popularność.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Zakupy w internecie wspomagają ponad 800 organizacji charytatywnych