PURCHASE, USA (Reuters) - PepsiCo, wiodący producent napojów i artykułów spożywczych podał w środę, że jego zyski w czwartym kwartale 2001 roku wzrosły o 16 procent licząc rok do roku. Jednym z głównych motorów wzrostu była butelkowana woda mineralna Aquafina.
Spółka, której gama produktów obejmuje między innymi napoje Pepsi, chipsy Frito-Lay i napoje dla sportowców Gatorade zarobiła w czwartym kwartale 764 miliony dolarów czyli 42 centy na akcję, wobec 656 milionów dolarów czyli 36 centów na akcję rok wcześniej.
Wynik ten jest zgodny z oczekiwaniami analityków.
W styczniu PepsiCo podało, że zysk w całym 2001 roku wyniesie 1,66 dolara na akcję. Zyski spółki nadal mają rosnać w tempie 13-14 procent rocznie.
Drugi po Coca-Coli producent napojów na świecie podał także, że sprzedaż netto w czwartym kwartale wzrosła o pięć procent i wyniosła prawie osiem miliardów dolarów wobec 7,57 miliarda rok wcześniej.
((Reuters Serwis Polski, tel +48 22 653 9700, fax +48 22 653 9780, [email protected]))