Listopad był bardzo udany dla GPW i niewiele zabrakło do tego, by WIG20 zanotował najwyższą w tym stuleciu miesięczną stopę zwrotu. Nic więc dziwnego, że jak rzadko kiedy wśród najmocniej drożejących spółek znalazły się aż dwa blue chipy.
WIG20 zakończył miesiąc zwyżką o 20,7 proc., a do rekordowej miesięcznej stopy zwrotu z października 2001 r. (20,9 proc.) zabrakło niewiele.
Artykuł dostępny dla subskrybentów i zarejestrowanych użytkowników
REJESTRACJA
SUBSKRYBUJ PB
Zyskaj wiedzę, oszczędź czas
Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie
Poznaj „PB”
79 zł7,90 zł/ miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać?Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
Listopad był bardzo udany dla GPW i niewiele zabrakło do tego, by WIG20 zanotował najwyższą w tym stuleciu miesięczną stopę zwrotu. Nic więc dziwnego, że jak rzadko kiedy wśród najmocniej drożejących spółek znalazły się aż dwa blue chipy.
WIG20 zakończył miesiąc zwyżką o 20,7 proc., a do rekordowej miesięcznej stopy zwrotu z października 2001 r. (20,9 proc.) zabrakło niewiele.
Warto oczywiście pamiętać, że fatalny dla rynku akcji był poprzedni miesiąc - październik 2020 r. zakończył się spadkiem o 11,5 proc.
Nadzieje związane z zakończeniem pandemii dzięki szybkiemu wprowadzeniu szczepień dały mocny impuls do odbicia, a także zmieniły preferencje inwestorów.
W czołówce pod względem stóp zwrotu na rynku głównym próżno szukać spółek tzw. covidowych, choć stawce przewodzi akurat firma biotechologiczna. Są też jednak ci, których biznes ucierpiał na pandemii - jak Rainbow, AmRest, Intersport czy CCC.
10. CCC 61,0 proc. "Miniona sobota, jako pierwszy dzień handlu po trwającym 3 tygodnie lockdownie, była najlepszym przychodowo dniem w historii Grupy CCC" - powiedział M. Czyczerski, prezes CCC. Więcej...
To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.