Adobe: wzrost sprzedaży online w sezonie zakupów świątecznych w USA niższy niż rok temu

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2025-10-06 19:35

Adobe Analytic prognozuje, że sprzedaż internetowa w sezonie zakupów świątecznych w USA będzie rosła w tym roku wolniej, ponieważ niepewność makroekonomiczna wciąż wywiera presję na wydatki konsumentów, informuje Reuters.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Sezon zakupów świątecznych trwa w USA między 1 listopada a 31 grudnia. Adobe prognozuje, że sprzedaż internetowa wzrośnie w tym okresie w USA o 5,3 proc. do 253,4 mld USD. W ubiegłym roku wzrost wyniósł 8,7 proc.

- Konsumenci muszą mierzyć się z wieloma wyzwaniami w szerszej gospodarce – powiedział Vivek Pandya, dyrektor Adobe Digital Insights. - Przewidujemy, że wykorzystają duże okazje sprzedażowe i nadal widzimy, że będą skłaniać się ku sektorowi online jako temu, w którym można znaleźć lepsze oferty - dodał.

Cyberponiedziałek, kluczowe wydarzenie jeśli chodzi o zakupy w Internecie, przypadający w poniedziałek po Święcie Dziękczynienia 27 listppada, ma być największym dniem zakupów online w tym sezonie i roku. Według Adobe, sprzedaż wzrośnie w tym dniu o 6,3 proc. do 14,2 mld USD. W 2024 roku sprzedaż w Cyber Monday rosła o 7,3 proc.