Czytasz dzięki

Amica na fali wznoszącej

opublikowano: 20-09-2020, 22:00

Producent AGD spodziewa się w tym roku lepszych wyników sprzedaży niż rok temu.

Aż o 6,6 proc., do 148 zł, podrożały na zamknięciu ostatniej zeszłotygodniowej sesji na GPW akcje Amiki. W piątek rano grupa opublikowała raport, z którego wynika, że przychody w minionym półroczu było wprawdzie mniejsze niż rok wcześniej — skurczyły się o 6,1 proc., do 1,25 mln zł, ale większe okazały się zyski. Wynik EBITDA wzrósł o 0,5 proc., do 87,9 mln zł, a przypadający akcjonariuszom zysk netto zwiększył się o 4,2 proc., do 39,6 mln zł. Był to rezultat m.in. wzrostu popytu na sprzęt AGD w minionym kwartale. Na rodzimym rynku w okresie kwiecień-czerwiec sprzedaż spółki wzrosła o ponad 11 proc.

Jacek Rutkowski, prezes i największy akcjonariusz Amiki, kontroluje
ponad 34,9 proc. spółki. Jest też właścicielem grającego w Ekstraklasie klubu
piłkarskiego Lech Poznań.
Zobacz więcej

AGD I FUTBOL:

Jacek Rutkowski, prezes i największy akcjonariusz Amiki, kontroluje ponad 34,9 proc. spółki. Jest też właścicielem grającego w Ekstraklasie klubu piłkarskiego Lech Poznań. Fot. Marek Wiśniewski

— W Polsce obserwowaliśmy niezwykłe odbicie w maju i czerwcu. Mamy z nim do czynienia zresztą nadal w bieżącym kwartale — mówi Michał Rakowski, członek zarządu Amiki odpowiedzialny m.in. za finanse.

W III kw. spodziewa się lepszych niż rok wcześniej wyników sprzedaży całej grupy. Dotyczy to nie tylko polskiego rynku, który odpowiada za 27 proc. sprzedaży ogółem, ale także części państw zachodnioeuropejskich (ten obszar to 44 proc. przychodów grupy), zwłaszcza Niemiec, oraz Skandynawii (9 proc. udziału w sprzedaży).

— Bardzo liczymy też na Rosję — mówi menedżer.

Na tym rynku (zaliczanym do obszaru Wschód, który odpowiada za 14 proc. przychodów) przez koronawirusa Amica odnotowała ostatnio aż 12-procentowy spadek sprzedaży. Dobrze sprawuje się przejęta przez Amikę we wrześniu 2019 r. marka Fagor.

— W Hiszpanii ze względu na największy lockdown, wstrzymaliśmy jej promowanie. Przesuniemy to na 2021 r. Fagor jest jednak dobrze znany nie tylko tam, ale we Francji. Te dwa rynki pozwolą zrealizować cele zakładane na ten rok dla całej tej marki — deklaruje Michał Rakowski.

Sprawdź program konferencji online "Grupy Kapitałowe 2020", 27 października >>

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Polecane