Analityk: CD Projekt może spaść z piedestału

opublikowano: 14-12-2020, 07:53

Przez wpadkę z optymalizacją “Cyberpunka” na starej konsole CD Projekt, który wcześniej był stawiany przez graczy na piedestale, może bezpowrotnie utracić tę pozycję w ich oczach - uważa Krzysztof Tkocz, analityk DB BDM, który sam jest już po około 15 godzinach gry.

Przypomnijmy, że gracze konsolowi wystawili bardzo słabe oceny “Cyberpunkowi”. Średnia na portalu Metacritic dla wersji na PlayStation4 to 2,7, a Xbox One 3,5.

Średnia ocen na Steamie (wersja na PC) to 78 proc.

Analityk zaznacza, że sam gra na konsoli PS4 Pro (wersja wydajniejsza niż PS 4) i coraz bardziej dostrzega błędy, ale nie przeszkadzają one w rozgrywce i nie niszczą „klimatu” panującego w Night City.

“Pojawiają się również znacznie uciążliwsze błędy, które zmuszają gracza do wyjścia i ponownego wczytania wcześniej zapisanej gry – do tej pory zdarzyło nam się to raz. Podkreślamy jednak, że naszą opinię opieramy o rozgrywkę na PS4 Pro, które jest znacznie wydajniejsze od podstawowej wersji, jednak jej udział w całości sprzedanych konsol PS4 stanowi zaledwie 20 proc., stąd większość opinii będzie pochodziła od graczy, których sprzęt nie radzi sobie z Cyberpunkiem” - dodaje analityk, który zaznacza, że wina słabej jakości jest po stronie CD Projektu, a nie producentów konsol.

"Od samego początku CD Projekt przy przesuwaniu premiery tłumaczył się, potrzebą dodatkowego czasu na wyczyszczenie gry z błędów (szczególnie wersji na starą generację konsol). Od dłuższego czasu wskazywaliśmy, że czas, który sobie zapewnili przesuwając terminy, może się okazać niewystarczający do naprawienia tak dużego świata, a to może skłonić Redów do kolejnych przesunięć lub wydania niegotowej produkcji. Jednak zapewnienia zarządu (tuż przed premierą), o tym iż poradzono sobie z tym na tyle, że błędy nie będą miały wpływu na rozgrywkę/ prawidłowo funkcjonują na konsolach starej generacji pozwoliły nam uwierzyć, że „Cyberpunk” nie tylko będzie chodził bez większych problemów, ale dzięki świetnemu marketingowi stanie się jedną z najlepiej sprzedających się gier. Niestety, przez ogromny hype i oczekiwania napompowane do granic możliwości, gracze którzy otrzymali niegotowy produkt postanowili wyrazić swoje niezadowolenie w negatywnych ocenach i opiniach, co może przełożyć się na gorszą od oczekiwań sprzedaż na konsolach“ - napisał Krzysztof Tkocz w porannym komentarzy dla klientów biura.

Specjalista nie wyklucza, że spółka może bezpowrotnie stracić bardzo dobrą opinię wśród graczy.

"Spółka cały czas pracuje nad nowymi aktualizacjami/ patchami. Spodziewamy się, że wraz z „czyszczeniem” gryz uciążliwych błędów, oceny graczy będą się stopniowo poprawiały, co może mieć wpływ na przesunięcie zakupu przez potencjalnych klientów na późniejsze okresy“ - zastrzega analityk.

Poznaj program konferencji online "Biznes w gamingu i esporcie" 25 stycznia 2021 >>

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane