Asseco uzupełnia luki

Telekomy i energetyka mają być nowym, szybko rosnącym źródłem przychodów rzeszowskiego giganta informatycznego.

Asseco boryka się z erozją portfela. Przez lata jego przychody były ustabilizowane dzięki długoletnim kontraktom z kluczowymi klientami. Jednak spółka zaczyna je tracić. W ubiegłym roku nie udało mu się zdobyć nowej umowy z PZU. W tym może stracić Agencję Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa oraz Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Lukę mogą wypełnić przychody z innych obszarów. Rzeszowska firma liczy przede wszystkim na telekomunikację i szeroko pojętą energetykę.

- W tych sektorach chcemy rosnąć szybciej niż rynek - mówi Paweł Piwowar, wiceprezes spółki.

Obecnie telekomunikacja, energetyka i firmy użyteczności publicznej generują około 200 mln zł przychodów rocznie w Polsce i około 200 mln EUR na poziomie całej grupy. Te wartości mają ostro pójść w górę.

- Będą one rosły szybciej niż inne obszary działalności firmy – dodaje Paweł Piwowar.

Wiceprezes liczy, że w ciągu dwóch-trzech lat spółce uda się podwoić przychody z sektora telekomunikacyjnego. To odważna deklaracja, jeśli weźmie się pod uwagę wysoki stopień zinformatyzowania telekomów. A przecież TP, która ma największy udział w portfelu telekomunikacyjnym rzeszowskiej firmy, zapowiedziała ostre cięcie kosztów. Wiceprezes Piwowar podkreśla, że Asseco może zaoferować niższe ceny niż inni dostawcy i może zdobyć mocną pozycję w prowadzonych już przetargach na konsolidację dostawców IT w TP. Rzeszowska spółka chciałby także zacząć bliżej współpracować z T-Mobile i Polkomtelem.

Asseco może mieć o wiele więcej do powiedzenia na rynku energetycznym. Jak twierdzi Cezary Wierzchołek, dyrektor rozwoju w pionie energetyka, gaz i przedsiębiorstwa w Asseco, spółka stworzyła pakiet oprogramowania dla klientów z tego segmentu i w jego sprzedaży upatruje szansy na podbój tego rynku.

- Nasz produkt daje możliwość wystawienia klientowi jednej faktury za wszystkie media i usługi, które są mu oferowane – mówi Cezary Wierzchołek.
Łączenie faktur i sprzedaż łączona mediów to nowy trend na rynku. W ostatnim kwartale PGNiG zaoferował klientom energię elektryczną, a Energa - gaz. W ten sposób można do rachunku za prąd dołączyć także np. usługi telekomunikacyjne i finansowe.

Wśród klientów Asseco są obecnie PGNiG, Tauron i RWE. Rzeszowska spółka liczy na zamówienia z PGE (w grudniu unieważniono przetarg na centralizacje systemu bilingowego) i  Energi. Będzie chciała także do końca roku przygotować wielojęzyczną wersję rozwiązania dla energetyki i rozpocząć jego sprzedaż na rynkach zagranicznych.

- Liczymy na Bałkany. Firmy energetyczne z tego regionu mają duże potrzeby w obszarze IT. Nasza spółka Asseco South Eastern Europe ma kompetencje w obszarze energetyki i będzie mogła oferować nasz produkt – mówi Paweł Piwowar.

Konrad Księżopolski, analityk Banco Espirito ocenia, że Asseco ma szansę zwiększyć przychody w powyższych segmentach. Według niego, w telekomunikacji kluczowy będzie przetarg w TP.

- Atutem Asseco jest to, że może być tańsza od zagranicznej konkurencji, co w przypadku zamawiającego, który szuka oszczędności, jest istotne – mówi analityk.

Dodaje, że energetyka jest od kilku lat dla branży IT gorącym tematem. Jej głównym problemem są opóźniające i przeciągające się inwestycje. Jeśli przyśpieszą, Asseco – choćby z uwagi na swoją pozycję – będzie w tym partycypować.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane