Będzie przełom w Biotonie

Agnieszka Berger
opublikowano: 09-07-2009, 08:15

Zamiast studni bez dna będzie maszynka do  zarabiania pieniędzy. Spółka ogłosi chińskie eldorado, zaś aktywa w Rosji sprzeda, ale zostanie na rynku – dowiedział się „PB”.

W czwartek lub piątek w Pekinie ma dojść do podpisania kontraktu na sprzedaż insuliny Biotonu w Państwie Środka. Jak dowiedział się "Puls Biznesu", w piątek Bioton powinien ogłosić to wydarzenie — od kilku tygodni najbardziej wyczekiwane przez rynek. Analitycy zapowiadają przełom.

— To będzie drugie najważniejsze wydarzenie w historii Biotonu. Pierwszym było wyprodukowanie własnej insuliny — komentuje Paweł Burzyński, analityk BZ WBK.

Dlaczego chiński kontrakt ma aż taką wagę dla Biotonu?

— Po raz pierwszy spółka zacznie zarabiać na zagranicznych operacjach. (...) Już w 2012 r. sprzedaż insuliny Biotonu w Chinach powinna przewyższyć przychody z rynku polskiego — dodaje Paweł Burzyński.

Kolejnym ważnym wydarzeniem będzie podpisanie podobnego kontraktu w Rosji. Wcześniej spółka powinna sfinalizować sprzedaż tamtejszych aktywów, co — według naszych informacji — również ma zostać niebawem ogłoszone.
— W nowy rok firma powinna wchodzić zdrowa z silną pozycją w Polsce i mocnymi fundamentami na dwóch rynkach zagranicznych. To sprawi, że Bioton, do niedawna uważany za studnię bez dna, stanie się maszyną do zarabiania pieniędzy — mówi Paweł Burzyński.

Za autora nowej strategii Biotonu, która tak podoba się analitykom i inwestorom, uchodzi Zygmunt Solorz-Żak, który odważył się zainwestować w spółkę, kiedy miała jeszcze poważne problemy. Co mówi teraz? Czytaj w papierowym wydaniu „Pulsu Biznesu”.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Berger

Polecane