Belka junior i Kobosko mają wspólny interes

opublikowano: 21-05-2013, 00:00

Były „zawodowy naczelny” rozwija biznes z synem szefa NBP i prezesem łódzkiej agencji PR.

W polskiej branży mówców za pojedynczy występ bierze się od kilku do kilkudziesięciu złotych, na zachodzie Europy czy w USA — kilkadziesiąt tysięcy, ale EUR lub USD. Chętnych do zarobku przybywa. Na organizowaniu występów dla mówców biznes buduje spółka Prime Speakers, założona przez Piotra Belkę i Tomasza Podolaka, szefa agencji PR Linkleaders. Miesiąc temu dołączył do nich trzeci udziałowiec — Michał Kobosko, przez ostatnich dwadzieścia lat robiący karierę w mediach i zasiadający w przeszłości m.in. na fotelu redaktora naczelnego polskiego „Forbesa”, „Newsweeka”, „Dziennika Gazety Prawnej” i „Wprost” (a także wicenaczelnego w „Pulsie Biznesu”).

Michał Kobosko i Piotr Belka, fot. Marek Wiśniewski, Puls Biznesu
Michał Kobosko i Piotr Belka, fot. Marek Wiśniewski, Puls Biznesu
None
None

— Przez lata w Polsce nikt nie zajmował się profesjonalnie organizowaniem wystąpień mówców. Ci, którzy chcieli mieć ciekawego gościa na wydarzeniu firmowym albo konferencji, musieli załatwiać to sami albo — w przypadku najgłośniejszych nazwisk — korzystać z pomocy zagranicznych agencji. My zamierzamy wypełnić tę lukę i pośredniczyć między mówcami a ludźmi pragnącymi zaprosić ich na swoje imprezy — mówi Michał Kobosko.

Według Piotra Belki, istotą pracy Prime Speakers jest „robienie due diligence” — tak mówców, jak i firm, które chcą ich zaprosić. Spółka dopasowuje jednych do drugich, negocjuje stawki i pracuje nad programem wystąpień. Za to wszystko pobiera prowizję — nieznaną, ale rynkowy standard to ok. 20 proc.

Dziś w katalogu mówców na stronie Prime Speakers jest ponad trzydzieści nazwisk: to m.in. wymienieni Rybiński, Olechowski, Żakowski i Partyka, ale także gen. Mieczysław Bieniek, Dariusz Rosati, Daniel Passent czy Jacek Levernes.

Więcej przeczytasz we wtorkowym "Pulsie Biznesu" oraz archiwum PB>>

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane