Częstuj klientów, obserwuj doznania

opublikowano: 16-08-2018, 22:00

Promocja nowego towaru, rebranding marki — podczas tych działań świetnie może sprawdzić się rozdawanie próbek, czyli sampling.

Marketerzy szacują, że każdy w ciągu dnia spotyka się z ok. 5 tys. przekazów komercyjnych. Jak wynika z badania „Przyszłość reklamy telewizyjnej”, zrealizowanego przez Discovery, ludzie są w stanie zapamiętać zaledwie pięć z nich. Dlatego aby dotrzeć do potencjalnych konsumentów, firmy powinny wesprzeć się dodatkowymi narzędziami marketinongowymi, takimi jak sampling, czyli degustacja produktów.

Klienci chętnie korzystają z tego rodzaju testów, ponieważ nie chcą kupować przysłowiowego kota w worku. Ponadto, jak czytamy w raporcie Nielsena „Total Consumer Report”, opisującego światowe postawy konsumentów, co trzeci respondent wskazuje na próbki produktów jako jedno z pięciu najważniejszych źródeł informacji o nowej ofercie. Sampling umożliwia sprzedawcom również poczynienie istotnych obserwacji. Dzięki niemu poznają opinie i przypatrują się doznaniom, które towarzyszą testującym.

Zdaniem Michała Boneckiego, menedżera marketingu konsumenckiego w Perfetti Van Melle Polska, firmy, które zastanawiają się nad inwestycją w sampling, powinny się na niego zdecydować w momencie, gdy producent chce pokazać nową koncepcję lub wariant produktu, podczas rebrandingu [procesu transformacji wszystkich elementów marki — przyp. red.] czy przy wzroście działań sprzedażowych konkurencji.

Warto również postawić na tzw. działania cross marketingowe, czyli wejście we współpracę z inną marką, której klienci mogą być zainteresowani podobnymi produktami. Przykładowo, producenci tabletek do mycia naczyń mogą wejść w kooperację z wytwórcami zmywarek i dodawać je gratis do każdego nowego urządzenia.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane