Czytasz dzięki

Druga zbiórka Brodacza

Szymon Maj
opublikowano: 03-12-2019, 22:00

Po 10 miesiącach od ostatniej zbiórki browar chce znów pozyskać pieniądze na rozwój. Tym razem na własną rękę.

Ostatnia akcja udziałowa na platformie crowdfundingowej Beesfund przyniosła spółce 1,2 mln zł z planowanych 4 mln zł. Teraz cel zbiórki jest nieco mniejszy,bo wynosi nieco ponad 2,6 mln zł. Całą akcję firma przeprowadzi na własnych zasadach.

— Pierwsza emisja odbywała się za pomocą platformy crowdfundingowej. To były trzy miesiące bardzo ciężkiej pracy i nauki. Zdobyliśmy ogromne doświadczenie, ponieważ emisja akcji to praca głównie samego emitenta, który zdobywa kontakty, pozyskuje inwestorów strategicznych, spotyka się z akcjonariuszami. Nasza kancelaria prawna, która obsługuje Browar Brodacz, zadeklarowała, że jest w stanie przeprowadzić nas przez cały proces. Do tego dochodzi fakt, że lubimy robić rzeczy zupełnie po swojemu. To wszystko zadecydowało, że robimy to sami — mówi Tomasz Brzostowski, prezes Brodacza.

Na pierwszym miejscu, tak jak w pierwszej zbiórce, jest budowa własnego browaru i rozwój sieci sprzedaży.

— Celem kampanii jest przede wszystkim rozbudowanie sieci dystrybucji browaru. Pierwsza emisja zaowocowała powiększeniem zespołu, zdobyciem biura i zakupem hurtowni. Dzięki hurtowni Chmielove znacząco zwiększyliśmy sprzedaż piwa — zakładaliśmy wzrost sprzedaży na poziomie 40 proc., tymczasem do listopada wzrost wyniósł już 60 proc. Chcemy iść w tę stronę i jeszcze bardziej położyć nacisk na dystrybucję. Myślimy o organizowaniu kolejnych hurtowni, np. na Dolnym Śląsku. Bardzo zależy nam także na budowaniu wizerunku marki. Cały czas robimy to w social mediach i na eventach, jednak nadal nie na tak dużą skalę, jak byśmy chcieli — dodaje Tomasz Brzostowski.

c3b39424-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Szymon Maj

Polecane