FIAT Auto Poland wchodzi w leasing

Magdalena Lewicka
09-06-1999, 00:00

FIAT Auto Poland wchodzi w leasing

Amatorzy tej formy sprzedaży poczekają rok na włoską ofertę

FIAT Auto Poland nie może pozostać obojętny na działania konkurencji. W maju Renault powiększył ofertę o lea-sing operacyjny. Wcześniej tę formę sprzedaży zaproponowały Mercedes-Benz, Volkswagen i Ford.

FIAT Auto Poland chce utworzyć własną instytucję leasingową.

— W planach FIAT Auto Poland jest wyjście do klienta z ofertą bezpośredniego leasingu. Nie możemy na razie ujawnić szczegółów. Na pewno jednak nasza instytucja leasingowa nie powstanie w tym roku — mówi Antoni Brański, menedżer ds. zarządzania i rozwoju usług dla klienta w FIAT Auto Poland.

Klienci muszą więc na razie zadowolić się podpisanymi przez ten koncern umowami z dużymi firmami leasingowymi, np. z Europejskim Funduszem Leasingowym.

Dźwignia dla Renault

W maju leasing bezpośredni zaproponował polskim klientom francuski koncern Renault.

— Wprowadziliśmy usługi leasingowe obok kredytowych. Chcemy wesprzeć rosnącą sprzedaż — tłumaczy Wojciech Gajewski, odpowiedzialny za leasing w Credit Renault.

Francuski koncern zamierza w tym roku sprzedać w Polsce 35 tys. aut i zwiększyć udział w rynku do 5,5 proc.

W pierwszym kwartale tego roku Renault wysunęło się na prowadzenie w sprzedaży aut importowanych. Powodzeniem cieszy się ostatnio Kangoo Express i Clio II. Udostępnienie leasingu na te auta może znacznie zwiększyć ich sprzedaż.

Daewoo ma rezultaty

Koreański Daewoo trzy lata temu stworzył z Bankiem Depozytowo-Kredytowym (obecnie część banku Pekao SA) spółkę BDK Daewoo Leasing.

— Aż jedna trzecia samochodów Daewoo jest kupowana w leasingu. Zainteresowanie tą formą „wypożyczania” aut jest z roku na rok coraz większe. W pierwszym kwartale Ő98 podpisaliśmy 712 umów leasingowych, od stycznia do kwietnia tego roku już 1703 — informuje Marcin Studenny, szef marketingu BDK-Daewoo Leasing.

Od kilku lat podobne usługi oferują swoim klientom koncerny Volkswagen, Mercedes oraz Ford.

Leasing operacyjny cieszy się dużą popularnością głównie dzięki temu, że firmy mogą traktować raty leasingowe jako koszt uzyskania przychodu i zmniejszać podstawę opodatkowania. Leasing operacyjny dotyczy jednak wyłącznie samochodów dostawczych, których ładowność wynosi co najmniej 500 kg. Ogranicza to grupę leasingowanych samochodów osobowych głównie do wersji kombi.

— Przyszłość leasingu zależy od resortu finansów. Leasing w Polsce jest ograniczony do samochodów dostawczych. Gdyby zniesiono to ograniczenie, koncerny odnotowałyby znaczny wzrost sprzedaży — twierdzi Wojciech Drzewiecki, właściciel firmy Samar, badającej rynek motoryzacyjny.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Lewicka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / FIAT Auto Poland wchodzi w leasing