Spis treści:
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | ||||||||||||
Raport bieżący nr | 41 | / | 2024 | |||||||||
Data sporządzenia: | 2024-12-05 | |||||||||||
Skrócona nazwa emitenta | ||||||||||||
BANK HANDLOWY W WARSZAWIE S.A. | ||||||||||||
Temat | ||||||||||||
Przyjęcie Strategii Grupy Banku Handlowego w Warszawie S.A. na lata 2025-2027. | ||||||||||||
Podstawa prawna | ||||||||||||
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne. | ||||||||||||
Treść raportu: | ||||||||||||
Podstawa prawna: art.17 ust.1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. (Rozporządzenie MAR). W związku z zakończeniem okresu obowiązywania Strategii na lata 2022-2024 Bank Handlowy w Warszawie S.A. („Bank”) informuje, iż w dniu 5 grudnia 2024 roku, Rada Nadzorcza zatwierdziła Strategię Grupy Banku Handlowego w Warszawie S.A. na lata 2025-2027 („Strategia”). W związku z trwającym procesem wyjścia z Segmentu Bankowości Detalicznej i z brakiem ostatecznych decyzji w tej sprawie na dzień przyjęcia Strategii, zakłada ona kontynuację działalności Banku w oparciu o dwa segmenty biznesowe – Bankowość Instytucjonalną i Bankowość Detaliczną. Strategia wzrostu Banku na lata 2025-2027 zakłada rozwój działalności biznesowej oraz osiągnięcie następujących celów finansowych: • Zwrot na kapitale (ROE) >15% w całym okresie objętym Strategią • Utrzymanie dyscypliny kosztowej (wskaźnik C/I < 45%) • Wzrost aktywów klientów instytucjonalnych na poziomie 7% średniorocznie w okresie 3 lat • Kontynuacja wypłaty dywidendy w wysokości minimum 75% zysku netto, pod warunkiem uzyskania zgody regulatora Rozwój działalności biznesowej będzie realizowany w oparciu o przewagi konkurencyjne Bankowości Instytucjonalnej, m.in. wykorzystanie globalnej sieci (wdrożenie nowoczesnych rozwiązań płatniczych spełniających wymagania klientów określanych jako Digital Natives, dynamiczny wzrost w obszarze finansowania handlu oraz produktów optymalizujących wykorzystanie kapitału pracującego). Bank stawia na dynamiczny rozwój w segmencie Bankowości Przedsiębiorstw między innymi poprzez rozwój oferty dla klientów prowadzących transgraniczne operacje. Dodatkowo Bank będzie rozwijać inicjatywy wpisujące się w strategiczne priorytety kraju, jakimi są transformacja energetyczna oraz wynikające z sytuacji geopolitycznej rosnące inwestycje na rzecz obronności. Bank będzie wspierać przedsiębiorstwa w dążeniu do bardziej zrównoważonego modelu biznesowego oraz uczestniczyć w transakcjach klientów z zakresu bankowości inwestycyjnej. Istotnym elementem będzie także akwizycja nowych klientów, w szczególności w segmencie firm międzynarodowych i Bankowości Przedsiębiorstw. Niezmiennie, Bank chce utrzymać pozycję lidera w segmencie firm globalnych. W Segmencie Bankowości Detalicznej, Bank będzie kontynuował oferowanie klientom najlepszej obsługi i produktów. Bank skupi się na utrzymaniu wartości i rentowności tego segmentu. Jednocześnie, integralną częścią Strategii Banku jest strategia zrównoważonego rozwoju. W ramach realizacji działań w tym obszarze Bank skupi się na wspieraniu swoich klientów w procesie ich zrównoważonej transformacji (m.in. poprzez udzielenie 2 mld zł finansowania zaklasyfikowanego jako zrównoważone), udoskonaleniu procesów zarządzania ryzykiem ESG oraz na kontynuacji transformacji własnej działalności operacyjnej. |
MESSAGE (ENGLISH VERSION) | |||
Current report no. 41/2024 Subject: Adoption of the 2025-2027 Strategy of the Bank Handlowy w Warszawie S.A. Group Legal basis: Art. 17 of the Regulation (EU) No 596/2014 of the European Parliament and of the Council of 16 April 2014 on market abuse (MAR). As the period covered by the 2022-2024 Strategy is finished, Bank Handlowy w Warszawie S.A. (“the Bank”) informs that on December 5, 2024 the Supervisory Board approved the 2025-2027 Bank Handlowy w Warszawie S.A. Group Strategy (“the Strategy”). Due to the ongoing Consumer Banking exit process and the fact that no final decisions was made on the date of the Strategy adoption, the Strategy assumes operation of the Bank in two business segments – Institutional Banking and Consumer Banking. The Bank’s 2025-2027 growth Strategy assumes development of business activity and achieving following financial goals: · - Return on equity (ROE) >15% in each year covered by the Strategy · - Maintaining cost discipline (C/I ratio < 45%) · - Institutional Banking clients’ assets compound annual growth rate at the level of 7% · - Continuation of dividend payment of minimum 75% of net profit, subject to regulatory approvals Strategy assumes development of the business activity on the basis of competitive advantages of the Institutional Banking such as leveraging global network (among others implementation of modern payment solutions meeting needs of Digital Native clients, dynamic growth in the area of trade finance and working capital linked solutions). The Bank will pay special attention to fast growth in the Commercial Bank segment driven by the development of offer for clients conducting international operations. Additionally, the Bank will be focused on initiatives that reflect country priorities i.e. energy transformation and increased investments in defense resulting from geopolitical situation. The Bank will support companies in pursuing more sustainable business model and participate in client transactions in the area of investment banking. Acquisition of new clients especially in Global Network Banking and Commercial Bank segments is considered as another crucial element of the Strategy. What is more, the Bank plans to maintain market leader position in Global Network Banking segment. In the Consumer Banking, the Bank will continue to provide the best customer service and products. The Bank will focus on maintaining value and profitability of this segment. At the same time, sustainable strategy is an integral part of the Bank’s Strategy. In this area the Bank will focus on supporting clients in their sustainable transformation (i.a. through granting of PLN 2 Bn financing classified as sustainable), improving ESG risk management processes as well as continued transformation of the Bank’s own operations. |
INFORMACJE O PODMIOCIE >>>
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2024-12-05 | Tomasz Ośko | Pełnomocnik |