H&M znów generuje zysk

opublikowano: 15-09-2020, 09:16

Hennes & Mauritz (H&M), jeden z największych detalistów odzieżowych, osiągnął zysk w trzecim kwartale rozliczeniowym.

Szwedzka spółka poprawiła wyniki dzięki otwarciu kolejnych sklepów i hamowaniu spadku sprzedaży. Szacowany wstępnie kwartalny zysk przed opodatkowaniem wyniósł ok. 2 mld SEK (230 mln USD). Sprzedaż liczona w koronach szwedzkich spadła o 16 proc. do 50,9 mld SEK i była o ok. 100 mln SEK wyższa niż oczekiwano.

Bloomberg

H&M ocenia, że zysk to głównie zasługa wyższej od oczekiwań sprzedaży, która była możliwa dzięki dobrze przyjętej przez rynek nowej kolekcji odzieży, a także coraz większemu powrotowi do normalnych cen. Dodatkowo sprzedaż rosła także dzięki wznawianiu działalności przez coraz większą liczbę sklepów. Na początku minionego kwartału zamknięte było jeszcze 900 z 5000 sklepów H&M. Na koniec kwartału nie działało tylko 200.

Wartość H&M spadła o 26 proc. w tym roku. We wtorek akcje spółki drożeją o 11 proc. na giełdzie w Sztokholmie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Druś, Bloomberg

Polecane