Czytasz dzięki

Huawei negocjuje sprzedaż marki Honor

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 14-10-2020, 09:42

Chiński gigant technologiczny, koncern Huawei Technologies negocjuje z kilkoma podmiotami, w tym z Digital China Group ewentualną sprzedaż jednego z działów produkujących telefony pod marką Honor, donosi Reuters powołując się na źródła związane ze sprawą.

Działania Huawei podyktowane są nałożeniem sankcji przez amerykańską administrację. Firma – jak twierdzą źródła – zamierza się skupić na produktach pod własną marką z górnej półki cenowej podczas gdy marka Honor skierowana jest przede wszystkim do młodych ludzi, z ograniczonym budżetem.

Smartfony marki Honor
Zobacz więcej

Smartfony marki Honor Fot. Paco Freire/Zuma Press/Forum

Reuters podaje, że nie określono jeszcze konkretnie o jakie aktywa ma chodzić, ale mogą objąć one oprócz samej marki możliwości badawczo-rozwojowe oraz powiązaną działalność w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw,

Jedno ze źródeł stwierdziło, że transakcja może być w całości zrealizowana w gotówce i mieć wartość od 15 do nawet 25 mld juanów (3,7 mld USD). 

Wśród potencjalnych nabywców wymienia się Digital China, największego dystrybutora telefonów Honor, ale także koncerny TLC i Xiaomi.

Marka Honor wprowadzona została przez Huawei na rynek w 2013 r. i działa niemal niezależnie od spółki-matki. Według szacunków firmy badawczej Canalys, smartfony marki Honor w liczbie 14,6 mln stanowiły 26 proc. z 55,8 mln smartfonów Huawei sprzedanych w drugim kwartale tego roku.

Huawei to największy na świecie producent sprzętu telekomunikacyjnego i drugi po Samsungu producent smartfonów.

Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
×
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane