Działania Huawei podyktowane są nałożeniem sankcji przez amerykańską administrację. Firma – jak twierdzą źródła – zamierza się skupić na produktach pod własną marką z górnej półki cenowej podczas gdy marka Honor skierowana jest przede wszystkim do młodych ludzi, z ograniczonym budżetem.

Reuters podaje, że nie określono jeszcze konkretnie o jakie aktywa ma chodzić, ale mogą objąć one oprócz samej marki możliwości badawczo-rozwojowe oraz powiązaną działalność w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw,
Jedno ze źródeł stwierdziło, że transakcja może być w całości zrealizowana w gotówce i mieć wartość od 15 do nawet 25 mld juanów (3,7 mld USD).
Wśród potencjalnych nabywców wymienia się Digital China, największego dystrybutora telefonów Honor, ale także koncerny TLC i Xiaomi.
Marka Honor wprowadzona została przez Huawei na rynek w 2013 r. i działa niemal niezależnie od spółki-matki. Według szacunków firmy badawczej Canalys, smartfony marki Honor w liczbie 14,6 mln stanowiły 26 proc. z 55,8 mln smartfonów Huawei sprzedanych w drugim kwartale tego roku.
Huawei to największy na świecie producent sprzętu telekomunikacyjnego i drugi po Samsungu producent smartfonów.