IKEA zmontuje sieć hoteli

MZAT
opublikowano: 17-08-2012, 00:00

Szwedzki kolos zainwestuje w nowatorską sieć hoteli. Nad Wisłą ma już jednak konkurentów.

Hotelowi goście będą mogli sami złożyć sobie łóżko — szwedzka IKEA ogłosiła plan stworzenia liczącej co najmniej 100 placówek sieci hoteli. Za nieruchomościami pod budowę rozgląda się już Inter IKEA, spółka koncernu, która ostatnio przejęła prawa do nazwy IKEA, wycenione przez firmę na 9 mld EUR. Hotele mają powstać m.in. w Wielkiej Brytanii, Holandii, Niemczech, krajach skandynawskich i Polsce.

— Rozmawiamy z operatorami hoteli o współpracy przy rozwoju naszego konceptu — mówi Harald Muller z działu nieruchomości Inter IKEA.

Ten koncept to tzw. budget design hotels — nowoczesne hotele z ograniczoną obsługą, naciskiem na wystrój wnętrz i nowinki technologiczne. Jak mówi Janusz Mitulski, partner w firmie doradczej Horwath HTL, koszty w nich ścięte są m.in. dzięki zrezygnowaniu z restauracji i — w niektórych przypadkach — z recepcji. Pokoje są niewielkie, ale mają nadrabiać standardem wykończenia czy jakością mobilnego internetu.

— W Polsce działa jedna placówka w tym koncepcie — Puro we Wrocławiu, uruchomione przez byłych właścicieli sieci Qubus. Dwa kolejne hotele — w Krakowie i Poznaniu — są w budowie, firma ma też grunty pod taki hotel w Gdańsku. Wejściem na nasz rynek zainteresowany jest też niemiecki Motel One, światowy pionier w dziedzinie „budget design” — mówi Janusz Mitulski. Hotele „budget design” pojawiły się w Europie kilka lat temu.

— Dla IKEI wejście w ten segment może okazać się strzałem w dziesiątkę. W Polsce na hotel tego typu jest miejsce właściwie w każdym mieście wojewódzkim, a w największych można śmiało uruchamiać nawet 2-3 — uważa Janusz Mitulski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MZAT

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu