Zgodnie z danymi z tegorocznego raportu PwC „Global CEO Survey” jednym z najważniejszych wyzwań stojących obecnie przed firmami jest znalezienie i pozyskanie tzw. talentów, czyli osób o odpowiednich kompetencjach. Tego typu obawy wyraziło aż 73 proc. prezesów na świecie, jednocześnie przyznając, że dobrze wyszkoleni i kompetentni pracownicy są kluczem do osiągania celów biznesowych.

Konkurs „Siła przyciągania” stanowi z jednej strony promocję employer brandingu, czyli działań mających na celu pozyskanie najlepszych pracowników do firmy, z drugiej zaś wyróżnienie umiejętności pracodawców do zatrzymania talentów wewnątrz organizacji.
Z tego powodu konkurs podzieliliśmy na trzy grupy kategorii:
- Kampania employer branding — w tej kategorii kapituła konkursu bierze pod uwagę kreatywność i efektywność działań komunikacyjnych w zakresie budowania marki pracodawcy, bez względu na budżet czy rozmach kampanii
- Proces rekrutacji — kluczowe w tej kategorii jest wykorzystanie rekrutacji do kreowania przyjaznego wizerunku pracodawcy oraz skuteczność procesów rekrutacyjnych
- Retencja — istotą tej kategorii jest zwrócenie uwagi na znaczenie właściwego wdrożenia pracowników do firmy, a także na potrzebę ciągłego budowania zaangażowania i lojalności pracowników, jak również działanie programów do zarządzania talentami
W konkursie „Siła przyciągania” oddajemy także głos młodym, dlatego do udziału w obradach kapituły zaprosiliśmy przedstawicieli organizacji studenckich AIESEC i BEST, którzy będą mieli największy wpływ na ocenę zgłoszeń w kategorii „Najlepsza kampania employer branding dla milenialsów”. Dodatkowo, nagrodzimy także „Innowacje w rekrutacji”, czyli najciekawsze wykorzystanie nowoczesnych lub nietypowych narzędzi rekrutacji, np. aplikacji czy grywalizacji.