Jesień pełna znaczeń: Premiery, które łączą modę, sztukę i autentyczność

DI, KG
opublikowano: 2025-10-23 17:59

Październik przyniósł świeże spojrzenie na styl i tożsamość. Firmy nie tylko pokazują nowe kolekcje, lecz także snują opowieści o odwadze, wolności i poszukiwaniu pełni. W.Kruk i Katarzyna Nosowska celebrują 185-lecie marki przez biżuterię, która mówi językiem emocji. Regatta Great Outdoors zachęca, by odnaleźć równowagę w naturze. Liu Jo przenosi denim w kosmiczny wymiar kobiecości, a PRM Breakfast Club otwiera sezon spotkań, w których moda splata się ze sztuką i muzyką. To jesień, która inspiruje, by być w pełni sobą — w ruchu, w naturze, w stylu.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

W.Kruk x Nosowska: Pełnia na 185-lecie marki

Katarzyna Nosowska, wokalistka i autorka tekstów, została nową ambasadorką firmy jubilerskiej W.Kruk. Kolekcję biżuterii Pełnia zaprezentowano w jubileuszowym roku 185-lecia marki. Wizję Katarzyny Nosowskiej – bliskie jej motywy, wartości, styl – wyraził językiem biżuterii zespół projektantek W.Kruka.

Pełnia to życie w zgodzie ze sobą – bez oceny, bez presji, doceniając to, kim jesteśmy. Wypełniają nas radości, ale i smutki, uniesienia, ale i lęki. Dopełniają nas spotkane w życiu osoby. Spełniamy się w swoich pasjach. Poczucie pełni jest akceptacją wszystkiego, co w sobie nosimy, zrozumieniem sprzeczności i przyjęciem różnorodności, która nas wyróżnia mówi Katarzyna Nosowska.

Głównym motywem biżuterii jest kula o wyrazistym i nowoczesnym dizajnie, zinterpretowana na wiele sposobów: przez zwielokrotnienia na poszczególnych elementach, łączenia faktur, różne wielkości, wprowadzenie koloru. Kontrastowa struktura przypominająca surową, chropowatą powierzchnię księżyca łączy się z gładkimi, lśniącymi elementami, tworząc intrygujące zestawienia. Zdobią ją oksydowane grawerunki, w których twórczyni zanotowała przesłania kolekcji (Jestem pełnią oraz W pełni sobą).

Biżuteria została wykonana z rodowanego mosiądzu, pokryta srebrem i kolorową emalią. Kolekcja jest złożona z naszyjników – z pojedynczą kulą na długim łańcuchu, jak i z tworzących całość wielu kul, pierścionków i sygnetów do noszenia samodzielnie lub po kilka na raz, kolczyków i nausznic, bransolet, a także uzupełniających dodatków: broszki szpilki zakończonej dwiema kulami, spinek do włosów z rodowaną kulą oraz przypinki z hasłem Jestem pełnią. Każdy element jest symboliczną częścią całej historii – fragmentem, który w połączeniu z pozostałymi tworzy pełnię.

Biżuteria z kolekcji jest uniwersalna i inkluzywna – poszczególne elementy są uniseksowe, do noszenia według własnych interpretacji, na własnych zasadach. W kampanii na swój sposób interpretuje je Mikołaj Krajewski – syn artystki.

Regatta Great Outdoors inspiruje do kontaktu z naturą i troski o zdrowie psychiczne

Już w latach 80. XX w. pojawiały się opracowania na temat korzystnego oddziaływania przyrody. Najnowsze publikacje coraz szerzej analizują wpływ natury na zdrowie, psychikę i emocje. Z badań przeprowadzonych w 2018 r. przez Caoimhe Twohig-Bennett i Andy’ego Jonesa z University of East Anglia (Norwich Medical School) w Wielkiej Brytanii wynika, że kontakt z naturą obniża ryzyko cukrzycy typu 2, chorób serca, nadciśnienia, stresu i depresji. Natomiast prowadzone w podobnym czasie w badanie Mathew P. White’a z University of Exeter w Wielkiej Brytanii wykazuje, że spędzanie co najmniej 120 minut tygodniowo na łonie natury wiąże się z dobrym zdrowiem i samopoczuciem. Kristine Engemann z Aarhus University w Danii przypisuje też naturze istotną rolę w kształtowaniu psychiki w okresie dzieciństwa, a następnie dojrzewania i dorosłości.

Dobre samopoczucie zaczyna się więc tam, gdzie ruch i spokój idą w parze: w lesie, w górach, nad wodą. Nawet krótki czas spędzony w otoczeniu natury może zdziałać więcej niż dzień w SPA. Redukuje stres, przywraca spokój, poprawia koncentrację – działa jak tarcza antystresowa, która pozwala złapać oddech i odzyskać równowagę.

Tym tropem idzie marka Regatta Great Outdoors, która od lat promuje aktywności na świeżym powietrzu i wspiera ideę świadomego ruchu i kontaktu z przyrodą. Trzy nowe kolekcje: Active, Lifestyle oraz Vibram przedstawiła w Ośrodku Dydaktyczno-Muzealnym Kampinoskiego Parku Narodowego i Muzeum Puszczy Kampinoskiej. W leśno-kempingowej scenerii goście mogli obejrzeć odzież i obuwie przydatne w mieście, podczas spaceru w lesie i na górskich szlakach.

Kolekcja Active powstała z myślą o spragnionych sportowych wrażeń. Można w niej znaleźć ochronne kurtki z elastycznej, wodoodpornej, oddychającej tkaniny – od przeciwdeszczowej Birchdale po przejściowe ocieplane modele np. Highton Stretch.

Kolekcja Vibram obejmuje trwałe buty, których wytrzymała i lekka podeszwa trekkingowa z mieszanką gumy zapewnia dobrą przyczepność.

Kolekcja Lifestyle łączy komfort i styl. W jej skład wchodzą przejściowe przeciwdeszczowe kurtki, np. Brielly z poliestru hydrafort z podklejonymi szwami, długie ocieplane płaszcze, pikowane kamizelki i polary.

Prezentacja była wstępem do wędrówki po Kampinosie z elementami lasoterapii. Goście przekonali się, jak bardzo spacer po lesie poprawia nastrój. Obniża też m.in. poziom kortyzolu i zwiększa odporność psychiczną.

Liu Jo Cosmico: Celebracja polskiej premiery kolekcji Blue Denim AW2025

W październikową noc warszawskie Ufficio Primo zamieniło się w przestrzeń dla modowych inspiracji. Włoska marka Liu Jo Cosmico zaprezentowała kolekcję Blue Denim Jesień/Zima 2025, przenosząc gości w kosmiczny wymiar mody i kobiecości.

Firma pokazała denim w zmysłowej, współczesnej odsłonie w otoczeniu gwiezdnych konstelacji i kosmicznych detali scenograficznych. Koncert Bovskiej wypełnił przestrzeń energią i emocjami, a interaktywne atrakcje – tarot, personalizacja toreb czy artystyczne strefy stylizacji – stworzyły klimat celebracji kreatywności i kobiecości.

Na wydarzeniu pojawili się dziennikarze, influencerzy i przyjaciele marki.

Nowa kolekcja Liu Jo Blue Denim to hołd dla tkaniny, która od lat stanowi serce marki. Ponadczasowy denim powraca w odświeżonej formie – pełnej faktur, kontrastów i odcieni, które podkreślają jego naturalną dynamikę. Denim Liu Jo nigdy nie ma jednolitego, gładkiego koloru. Jego ton stopniowo się zmienia, sprawiając, że tkanina żyje, nieustannie ewoluuje i dzięki temu nabiera charakteru i energii. Propozycje Liu Jo zaczynają się od prostych, wyważonych zestawień, by następnie przejść w bardziej wyrafinowane faktury. Marka podkreśla w ten sposób, że denim to materiał odpowiedni na każdą porę dnia – od porannej aktywności po wieczorne wyjścia.

PRM Breakfast Club: Cykl spotkań, które łączą sztukę, dizajn i muzykę

Feel naked, dress loud to hasło przewodnie nowego cyklu spotkań PRM Breakfast Club. Pierwsza edycja, [Naked], odbyła się 15 października w Warszawie jako inauguracja jesienno-zimowego sezonu konceptu PRM.

Feel naked symbolizuje świat, w którym moda jest czymś więcej niż ubraniem – jest formą ekspresji. To zachęta, by zrzucić maski, rutynę i codzienny pośpiech, by na chwilę poczuć się nagim w sensie emocjonalnym i estetycznym – otwartym na doświadczenie sztuki i piękna.

Dress loud to z kolei manifest odwagi i stylu – wezwanie, by mówić przez ubranie, by pozwolić modzie stać się głosem, który wyraża nasz nastrój, osobowość i indywidualność. To celebracja kreatywności, która wyrasta z autentyczności.

Podczas premierowego spotkania goście PRM Breakfast Club mogli rozpocząć dzień ucztą dla zmysłów: sztuka w interpretacji Armana Galstyana, polsko-ormiańskiego artysty multidyscyplinarnego koncentrującego się głównie wokół malarstwa i rzeźby; tło muzyczne DJ Naked relaxing i dania przygotowane przez Naked Catering stworzyły przestrzeń do inspirujących rozmów i spotkania miłośników mody.