W czerwcu szykuje się emisja obligacji PCC Rail Szczakowa. Pierwsza w historii spółki.
Najciekawszy punkt dzisiejszego walnego zgromadzenia PCC Rail Szczakowa, należącego do niemieckiej grupy PCC Rail, znalazł się na samym końcu porządku obrad. Brzmi: podjęcie uchwały w sprawie emisji obligacji krótkoterminowych.
— Spróbujemy w ten sposób uzyskać część środków na inwestycje taborowe. Chcemy też przekonać się, czy wśród inwestorów jest zapotrzebowanie na takie firmy, jak nasza — mówi Mieczysław Olender, prezes PCC Rail Szczakowa.
Do końca roku spółka, będąca jednym z największych prywatnych przewoźników specjalizujących się w transporcie towarowym, chce kupić około 20 lokomotyw i 500 specjalistycznych wagonów. Potrzebuje na ten cel 80-100 mln zł. Dzięki emisji obligacji zamierza uzyskać 30 mln zł. Resztę sfinansuje ze środków własnych.
— Pozwalają na to wyniki firmy — mówi Mieczysław Olender.
W 2005 r. PCC Rail Szczakowa miał 28 mln zł zysku przy niespełna 200 mln zł przychodów ze sprzedaży. Spółki należące do całej grupy PCC Rail przewiozły 11 mln ton towarów, a przychody ze sprzedaży holdingu wyniosły 465 mln zł, o 55 proc. więcej niż rok wcześniej.
Obecnie holding PCC Rail, w którym pierwsze skrzypce gra firma z Jaworzna, powołany 1 kwietnia i skupiający 13 spółek, posiada 80 lokomotyw i blisko 3,7 tys. wagonów towarowych.
Emisja obligacji skierowana będzie wyłącznie do inwestorów instytucjonalnych, m.in. funduszy inwestycyjnych. Termin wykupu: do końca roku, liczba emisji zależy od zainteresowania na rynku.