Koncerny łożą na magazyny

Paweł Janas
opublikowano: 14-07-2000, 00:00

Koncerny łożą na magazyny

Koncerny samochodowe inwestują w rozbudowę salonów sprzedaży i magazynów części zamiennych. Ruszyła budowa magazynu Daimler- Chrysler w Ołtarzewie pod Warszawą. Za dwa lata swoje hale w Święcicach powiększy Renault. Opóźniło się natomiast uruchomienie nowej inwestycji General Motors w Mszczonowie.

Mimo obserwowanego w ostatnich kilku miesiącach spadku sprzedaży samochodów, koncerny motoryzacyjne nie rezygnują z rozbudowy infrastruktury w Polsce. Planowane jest nie tylko powiększenie liczby salonów sprzedaży, ale także infrastruktury magazynowej.

Do sporej inwestycji przymierza się DaimlerChrysler. Działający w Warszawie magazyn części zamiennych odpowiedzialny był do końca 1999 r. wyłącznie za markę Mercedes. Obecnie zaś składowane są tu również części do samochodów Chrysler i Jeep. Nic dziwnego, że magazyn przestał już wystarczać i rozpoczęto budowę nowego — pod Ołtarzewem. Wielkość inwestycji wynosi około 40 mln zł, a nowy obiekt będzie obsługiwał nie tylko rynek polski, ale również kraje bałtyckie, Białoruś i Ukrainę.

W październiku 2001 r. Renault planuje uruchomienie w Warszawie centrum sprzedaży samochodów. Koszt inwestycji wyniesie ponad 18 mln zł. Renault chce sprzedawać w centrum od 2 do 3 tys. samochodów rocznie. Firma przewiduje również powiększenie do 2002 r. magazynu części zamiennych w Święcicach pod Warszawą. Będzie to kosztować kolejne 18 mln zł.

Z kolei General Motors planował początkowo uruchomienie w połowie lipca magazynu części zamiennych i akcesoriów w Mszczonowie pod Warszawą. Ostatecznie jego oficjalne otwarcie przesunięto jednak na wrzesień tego roku.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas

Polecane