Krótsza droga od pomysłu do rynku

opublikowano: 30-11-2020, 14:43

Strumień unijnych pieniędzy popłynie do przedsiębiorców i naukowców, którzy prowadzą nowatorskie projekty.

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) rozstrzygnęło siódmą edycję konkursu z poddziałania 4.1.4 programu Inteligentny Rozwój („Projekty aplikacyjne”). Pierwotnie budżet naboru wynosił 100 mln zł. Ze względu na wysoki poziom przedsięwzięć złożonych przez wnioskodawców rządowa agencja zwiększyła pulę prawie dwukrotnie. Firmy dostaną 192 mln zł.

UDANA KOOPERACJA:
UDANA KOOPERACJA:
Przemysław Kurczewski, wicedyrektor NCBR, podkreśla, że naukowcy i przedsiębiorcy potrafią ze sobą współpracować i doskonale znają najnowsze trendy w swoich dziedzinach.

Do NCBR wpłynęło aż 85 projektów, z czego 30 otrzyma dofinansowanie.

W konkursie nie ma ograniczeń tematycznych. Przedsięwzięcia muszą tylko wpisywać się w co najmniej jedną z krajowych inteligentnych specjalizacji.

– Dalekosiężnym celem programu jest zwiększenie skali wykorzystania nowych rozwiązań technologicznych. Wybrane przez nas projekty są dowodem na to, że ich autorzy, czyli naukowcy i przedsiębiorcy, nie tylko potrafią ze sobą skutecznie współpracować i doskonale znają najnowsze trendy w swoich dziedzinach, ale także chcą mieć swój udział w rynku - mówi Przemysław Kurczewski, wicedyrektor NCBR.

Przedsiębiorcy i naukowcy składali projekty z różnych dziedzin, począwszy od medycyny i biotechnologii, poprzez chemię, ochronę środowiska i energetykę odnawialną, aż po sztuczną inteligencję i nowoczesne technologie materiałowe. Najwięcej punktów otrzymał projekt dotyczący rozwoju przeciwciał niezbędnych do diagnostyki i terapii psich nowotworów hematologicznych. Pomysłodawcą przedsięwzięcia jest konsorcjum, w skład którego wchodzą: spółka Vet Planet, Instytut Immunologii i Terapii Doświadczalnej im. Ludwika Hirszfelda PAN i Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu.

Eksperci wysoko ocenili również pomysł na samoobsługową myjnię bezdotykową z kompaktowym systemem odzyskiwania oraz oszczędzania wody i energii. Jej zaprojektowania podejmie się Politechnika Lubelska we współpracy z firmą Tixewash Polska Danuta Alchimowicz.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane