Właściciel marek takich jak Hot Wheels i Uno zapowiada, że nowe propozycje dla dzieci będą dostosowane do ich wieku i stworzone z myślą o innowacyjności, prywatności oraz bezpieczeństwie. Partnerstwo z OpenAI ma pomóc firmie w unowocześnieniu oferty w czasie, gdy branża zabawek zmaga się z osłabionym popytem, wynikającym m.in. z ostrożniejszego podejścia konsumentów do wydatków w obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i zmian w polityce handlowej prezydenta Donalda Trumpa.
OpenAI partnerem w cyfrowej transformacji Mattela
Mattel zamierza też wykorzystywać narzędzia takie jak ChatGPT Enterprise w codziennej działalności, by zwiększyć efektywność i kreatywność, a także przyspieszyć transformację firmy. – Dzięki współpracy z OpenAI zyskujemy dostęp do zaawansowanych rozwiązań sztucznej inteligencji, które wspierają naszą produktywność i innowacyjność na szeroką skalę – podkreślił Brad Lightcap, dyrektor operacyjny OpenAI.
W ostatnim roku Mattel intensywnie inwestował w rozwój treści opartych na swoich markach – od filmów i seriali po gry mobilne – starając się zrekompensować spadki w sprzedaży tradycyjnych zabawek.
W maju firma wycofała swoją prognozę finansową na cały rok i zapowiedziała podwyżki cen niektórych produktów w USA, próbując zrównoważyć rosnące koszty logistyczne i operacyjne.
Mattel tnie etaty i ogranicza ofertę produktów
Firma ogłosiła niedawno plan masowych zwolnień – pracę ma stracić 35 proc. osób zatrudnionych poza produkcją. W marcu Mattel zgłosił do kalifornijskiego urzędu zamiar likwidacji 120 etatów w siedzibie w El Segundo, obejmujących m.in. działy marketingu, projektowania i IT, a także stanowiska kierownicze.
W ramach restrukturyzacji ograniczono również liczbę oferowanych produktów (tzw. jednostek magazynowych).
Firma dywersyfikuje też produkcję – do 2027 roku żaden z siedmiu krajów, w których działa, nie ma odpowiadać za więcej niż 25 proc. globalnej podaży. Obecnie mniej niż 40 proc. produkcji przypada na Chiny (średnia branżowa to ok. 80 proc.), mniej niż 10 proc. na Meksyk, a w Kanadzie Mattel nie wytwarza żadnych towarów. Do końca roku planowane jest też zamknięcie jednej z chińskich fabryk.
