Meble w pandemicznym poślizgu

opublikowano: 16-12-2020, 20:00

Na odbiór tapczanu czy kanapy, zamówionych przed Bożym Narodzeniem, trzeba w wielu przypadkach poczekać niemal do Wielkanocy.

Część mebli, po które dziś pojedziemy do warszawskiego salonu firmy VOX, otrzymamy dopiero za 10 tygodni. Pracownicy tłumaczą, że powodem jest „obecna sytuacja”, a konkretnie — mniejsza niż zwykle liczba pracujących w fabrykach. Salon VOX w Kielcach np. poinformował, że czas oczekiwania może sięgnąć 60 dni, tłumacząc, że „niektóre fabryki miały dłuższe przestoje, poza tym brakuje części od poddostawców”.

Wyczekiwane tapczany:
Wyczekiwane tapczany:
Grudniowe przestoje w fabrykach powodują, że na dostawę mebli czeka się w tym okresie dłużej niż zazwyczaj. Pandemia spowodowała jeszcze większy poślizg.
bloomberg

Niektóre meble zamówione dziś w sklepach Agata Meble będą dostarczone w drugiej połowie lutego.

Na infolinii Black Red White (BRW) można się dowiedzieć, że na część asortymentu czeka się 50-60 dni, a nawet… dwa-trzy miesiące. „Takie są terminy u producenta” – słyszymy wyjaśnienie.

Szefostwo BRW nie odpowiedziało “PB” na pytania o wydłużone terminy dostaw. Zrobiły to VOX i Agata Meble.

- W naszej branży, a także w wielu innych, są one skutkiem znacznie zwiększonej absencji w zakładach z powodu licznych kwarantann pracowników. Podobna sytuacja nie zdarzyła się w historii naszej firmy ani w wielu innych na świecie. Jedynym powodem jest pandemia i wymuszone przez nią liczne ograniczenia - mówi Marcin Barański, dyrektor generalny firmy VOX, dodając, że najważniejsze jest zdrowie pracowników.

Agata Meble również tłumaczy wydłużenie terminów realizacji zamówień pandemią. Producenci mebli, dostawcy firmy, mają okresowe problemy z dostępnością komponentów i materiałów. Problemem jest także zmniejszenie wydajności z powodu braków kadrowych wynikających z kwarantanny pracowników. Biuro prasowe zapewnia, że sieć ma w sprzedaży wiele towarów dostępnych „od ręki” i tę opcję najchętniej wybierają klienci.

W sieci IKEA problemem jest logistyka. Choć na początku listopada firma zwiększyła własne moce w ramach usługi „Dostawy do domu”, to obecna skala zamówień wydłuża ich czas. W przypadku dużych paczek (powyżej 30 kg) jest to - w zależności od miejsca docelowego - od dwóch do siedmiu dni, a w przypadku dostaw kurierskich (do 30 kg) – trzy dni.

Najbardziej wydłużył się czas oczekiwania na realizację najnowszej, wprowadzonej w listopadzie, usługi „Dostawa do paczkomatów”. O ile w październiku między złożeniem zamówienia a dostawą mijały średnio dwa dni, to teraz upływa prawie tydzień.

W Łodzi oraz w Warszawie na Targówku sieć testuje kolejne rozwiązanie nazwane Skrytka IKEA — klient sam odbiera towar z czynnych całą dobę przez siedem dni w tygodniu maszyn paczkowych, znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie sklepów.

W sklepach firmy Bodzio natomiast - dzwoniliśmy do placówek w Krakowie, Poznaniu i Szczecinie - na odbiór mebli czeka się zazwyczaj tylko trzy, cztery dni. Pracownicy zapowiadają jednak 5-10-procentową podwyżkę cen w przyszłym roku.

OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
Newsletter autorski Bartłomieja Mayera
ZAPISZ MNIE
×
OŚ, czyli Obserwator Środkowoeuropejski
autor: Bartłomiej Mayer
Wysyłany raz w tygodniu
Bartłomiej Mayer
Autorski przegląd informacji gospodarczych z krajów Europy Środkowej: Ukrainy, Białorusi, Czech, Słowacji i Węgier.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane