Mity employer brandingu

11-02-2018, 22:00

Przyjazne środowisko pracy i dbałość o rozwój pracowników — to kluczowe elementy w budowaniu marki pracodawcy.

Employer branding, czyli budowanie marki pracodawcy, zyskuje coraz większą popularność wśród polskich przedsiębiorców, ale wielu z nich ma wciąż błędne przekonanie na jego temat. Pierwszym mit — myślenie przedsiębiorców, że jeśli wydają pieniądze na marketing, który buduje pozytywny wizerunek firmy wśród jej klientów, nie muszą lokować kapitału w budowanie marki pracodawcy.

— Jeśli menedżer inwestuje w reklamę, a jednocześnie zaniedbuje relacje wewnętrzne, wysyła jasny sygnał, że bardziej od ludzi liczą się dla niego wyniki sprzedażowe — komentuje Jarosław Pudełek, ekspert zarządzania doświadczeniem pracowników z firmy CzteryP.

Jak wynika z raportu HRM Institute, za budowanie employer brandingu przedsiębiorstwa w co drugiej firmie odpowiada dział personalny. Teoretycznie nie ma w tym nic złego, jednak aż 38 proc. pracodawców dostrzega, że osobom odpowiedzialnym za budowanie marki pracodawcy brakuje do tego odpowiednich kompetencji. Aby wyjść naprzeciw temu problemowi, przedsiębiorcy powinni postawić na kompleksową obsługę, którą może zapewnić zewnętrzna agencja. Aczkolwiek, nawet jeśli przedsiębiorca zdecyduje się korzystać z pomocy specjalistów, musi pamiętać o tym, że za employer branding odpowiada przede wszystkim sam pracodawca. Nawet najlepiej przemyślane kampanie wizerunkowe nie przyniosą efektu, gdy nie stoi za tym dobra atmosfera w miejscu pracy — a ta według badań jest równie ważna, jak poziom wynagrodzenia i możliwość zdobywania nowych kompetencji.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Mity employer brandingu